Společnost Baťa využívá technologií Zyxel

22. 3. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Zyxel)
Největší firemní prodejna a showroom společnosti Baťa na Václavském náměstí v Praze spustil pilotní projekt online sledování pohybu zboží od jeho naskladnění, přes umístění na prodejně až po jeho fyzický prodej.

Společnost Baťa se rozhodla pro technologický vývoj v oblasti logistiky. Pro realizaci projektu online sledování pohybu zboží byly použity technologie z portfolia firmy Zyxel, zejména pak profesionální Wi-Fi řešení.

Centrálním prvkem je 24portový Power over Ethernet switch ES-2024PWR, který zajišťuje propojení a napájení 14 bezdrátových přístupových bodů (access pointů = AP) NWA-3160 rozmístěných po celém obchodním domě. Tyto AP následně pokrývají Wi-Fi signálem všechny prostory sedmipatrové budovy a jsou efektivně řízeny přes jeden z nich (technologie, která umožňuje inteligentní management až 24 AP řady NWA-3xxx). Tato infrastruktura slouží pro další část projektu, která se stará o sběr a analýzu scanovaných dat.

Logistická aplikace se tak stala pilotním technologickým projektem společnosti Baťa, jejímž cílem byl kvalitní sběr informací a sledování pohybu zboží v rámci prodejny. Baťa tak podtrhuje svůj záměr budovat prvotřídní služby pro své zákazníky nejen díky modernizovaným prodejnám, ale i kvalitním informacím a optimalizací skladových zásob a pohybu zboží přes prodejní regál až na pokladnu.