Software od IBM pro podporu „cloudu“

11. 2. 2011. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: IBM)
Společnost IBM představila iniciativu, jejímž cílem je pomoci firmám přejít díky cloud computingu a široké podpoře pro chytré telefony na budování komunitních sítí s využitím znalostního managementu (social business).

Podle studie IBM CEO Study 2010 si plných 57 procent společností, které investovaly do nástrojů pro vytváření komunitních sítí, vedlo lépe než jejich konkurenti. Právě spolupráci uváděli respondenti jako klíčový faktor vedoucí k vyššímu růstu. Očekává se, že celosvětový trh s nástroji pro budování komunitních sítí a znalostního managementu vzroste v roce 2011 o třetinu na 630 milionů dolarů a že se do roku 2014 dokonce ztrojnásobí na bezmála dvě miliardy amerických dolarů.

Pro podporu těchto trendů v podníchích IBM představuje:

• Software, který umožní firmám budovat komunitní sítě a provázat své firemní procesy za použití nejvýkonnějších mobilních zařízení včetně tabletů, BlackBerry, PlayBooku, iPadu, iPhonu, zařízení fungujících na platformě Google Android nebo telefonů Nokia,

• software a služby pomohou společnostem využívat firemní komunitní sítě prostřednictvím cloud computingu, a to včetně zcela nového kancelářského balíku IBM nabízeného v cloudu,

• plány na vydání portfolia produktů pro budování firemních komunitních sítí a vytvoření rámce pro výrobce aplikací.

IBM nabídne software pro podporu budování komunitních sítí pro široké spektrum tabletů a chytrých telefonů

Očekává se, že trh s mobilní pracovní silou dosáhne do roku 2013 hodnoty 1,19 miliardy amerických dolarů a zároveň s tím vzroste poptávka po komunikačních nástrojích. Aby lépe propojila stávající firemní komunitní sítě, snaží se IBM otevřít svět mobilních zařízení. Mobilní pracovníci tak nebudou odkázáni pouze na e-mail, ale budou moci využívat například chat, webové schůzky a další funkce komunitních sítí – blogy, „wiki komunity“ a jiné aktivity.

Společnost IBM rovněž zveřejnila svůj zájem rozšířit portfolio softwaru pro podporu budování komunitních sítí na nejúspěšnější mobilní zařízení včetně tabletů, BlackBerry a Playbooku od RIM, iPadu, iPhonu, zařízení pracujících na operačním systému Google Android a přístrojů Nokia.

Sociální transformace se dotýká řady firem, které přecházejí na software vyvíjený společností IBM pro tablety a chytré telefony. Jsou mezi nimi mimo jiné General Motors, Vimpelcom, JSC, nebo mySolutions. Univerzita v australském Griffithu například už dva roky používá komunitní síť vyvinutou IBM pro spolupráci 490 uživatelů, kteří ji ovládají s pomocí iPadů a iPhonů. Německá státní železnice Deutsche Bahn používá software IBM pro propojení svých uživatelů, které používají zařízení Nokia, Apple, PocketPC či přístroje pracující na platformě Android.

IBM nabídne verzi Lotus Symphony pro cloud computing

Lotus Symphony v cloudové verzi bude sloužit jako kancelářský balík, který zároveň nabídne firmám podporu pro budování komunitních sítí, jež umožní simultánní spolupráci. Od ostatních produktů na trhu se Lotus Symphony odlišuje především úzkou integrací se službou LotusLive, kterou provozuje rovněž IBM. Tato integrace umožňuje plynulou komunikaci mezi autory dokumentů bez ohledu na to, zda se právě nacházejí uvnitř firmy nebo mimo ni. Autoři s pomocí Lotus Symphony budou moci společně editovat dokumenty v reálném čase, anebo pracovat privátně. Stejně tak budou moci dokumenty editovat, ukládat nebo sdílet v LotusLive, případně je komentovat a diskutovat o nich s dalšími autory v reálném čase, anebo rozdělovat úkoly mezi jednotlivé autory.

LotusLive Symphony je aktuálně k nahlédnutí na adrese www.lotuslive.com/symphony a služba by měla být dostupná ve druhé polovině roku 2011. Sloužit bude jako doplněk bezplatného kancelářského balíku IBM Lotus Symphony. Ten si dosud stáhlo přes 50 milionů uživatelů.