Novinky

Sarkasmus nemusí vždy pobavit

Andrea Čiháková

  • 13. 2. 2012
  • 1 min

E-mailová korespondence se postupem času stala součástí každodenního života, a tak se nad ní nikdo příliš nepozastavuje. Uvažovali jste ale někdy nad tím, jaké faux pas se může stát, když pošlete například řediteli velké IT firmy e-mail, kde bude přehršle „smajlíků“? Nebo co si asi generální ředitel IT společnosti pomyslí, když bude mezi vašimi řádky nacházet sérii sarkasmů, které mu v tu chvíli nepřijdou ani trochu vtipné?

Rozhodně se vyhýbejte sarkasmu nebo ironii, protože i když si v danou chvíli budete připadat vtipní a zajímaví, adresát nemusí vždy váš „vtip“ dobře rozklíčovat, může si jej vyložit po svém a vy riskujete vznik nedorozumění.

Ono když napíšete nadřízenému e-mail, ve kterém mimo jiné stojí: „Na každou svini se vaří voda,“ nemusí hned pochopit, že tím máte na mysli případ z dnešního rána, kdy váš dodavatel nedodal zboží v pořádku a vy jen vyjadřujete nesouhlas s jeho chováním a nepřejete mu zrovna blaho. Váš šéf si to může vyložit stylem – „to ty jsi ten, na koho se vaří voda…“ a malér je na světě!

Rozhodně se nespoléhejte ani na funkci „kontrola pravopisu“. Protože co si budeme povídat, napsat svému nadřízenému e-mail, který začíná „Mylí pane ředitely“ by také nesvědčilo o tom, že jsme majiteli vysokého IQ.