SAP Leonardo a využití internetu věcí ve sportu

30. 4. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a SAP)
Ve sportu se dají technologie využít různým způsobem – od práce s týmem po řízení dodavatelského řetězce u výrobce sportovního oblečení. Skvělým příkladem je fotbalový klub TSG 1899 Hoffenheim nebo retailová firma Under Armour.

SAP Leonardo je komplexní digitální inovační platforma, která integruje technologie internetu věcí, strojového učení nebo velkých dat a umožňuje společnostem rychleji inovovat, vyvíjet nové aplikace a vytvářet nové obchodní modely. Všechny technologie jsou integrované na platformě SAP Cloud Platform, která umožňuje rychlé a jednoduché přidávání dalších nových technologií, stejně jako rychlé nasazení. Firma si může vybrat mezi již hotovým scénářem a řešením ušitým přímo na míru jejím potřebám. Řešení využívají firmy z nejrůznějších odvětví od logistiky, financí, energetiky až po sport.

TSG 1899 Hoffenheim: Internet věcí a velká data jako součást strategie klubu

Německý fotbalový klub TSG 1899 Hoffenheim vnímá technologie jako klíčové pro své působení nejen co se týče přípravy týmu, ale také v oblasti vzdělávání a výchovy mladých talentů a budoucích sportovních reprezentantů.

Mezi cíle, které si klub stanovil, bylo efektivně řídit týmy a rozvíjet talenty na základě komplexní analýzy dat, zautomatizovat vyhledávání a analýzu dostupných dat a získat přístup k datům ze všech sfér podniku. Řešením bylo využití velkých dat a internetu věcí. Analýza sportovních dat, včetně dat sesbíraných ze senzorů na oblečení hráčů a na míči, byla využita pro podporu efektivního rozhodování v souvislosti s tréninkem, zápasy a rozvojem hráčů. Databáze SAP HANA v reálném čase zpracovává sesbíraná data, jako je rychlost či akcelerace, do přehledných grafů a statistik. Trenér tak jednoduše identifikuje silné i slabé stránky jednotlivých hráčů a může na základě výsledků sestavit plán každému hráči přímo na míru.

Klub také integroval řešení SAP Sports One včetně pokročilých funkcí pro řízení týmu, plánování tréninků či vyhledávání nových talentů. Řešení běžící na SAP Cloud Platform podpořilo spolupráci a sdílení informací prostřednictvím mobilní aplikace SAP Team One a poskytuje personalizovaný přístup pro trenéry, zdravotnický personál, hráče a klubové manažery přizpůsobený jejich rolím a kompetencím.

„Díky SAP jsme kompletně přehodnotili náš pohled plánování tréninků i přípravu na zápasy. S řešením se nám jednoduše pracuje a navíc nám umožňuje využít analýzu dat v náš prospěch,“ okomentoval Christian Fornoff z TSG 1899 Hoffenheim.

Video:https://www.youtube.com/watch?v=sl57ZHMOb_Y

Under Armour: Jak uspokojit lokální poptávku a vylepšit zákaznickou zkušenost i díky nositelné elektronice

Společnost Under Armour, americký výrobce sportovního oblečení, obuvi a doplňků, vznikla v roce 1996 s cílem poskytnout sportovcům pohodlné funkční oblečení. Dnes má firma miliardové obraty a 33 000 zaměstnanců po celém světě.

S postupným nárůstem počtu obchodů se Under Armour začal potýkat s problémem zásobování a začal se zajímat o to, jak zajistit, aby bylo v regálech vždy potřebné množství zboží, tedy ani přebytek, ani nedostatek. Řešením bylo nasazení platformy SAP HANA, která retailové firmě umožňuje předvídat změny nabídky i poptávky a včas se jim přizpůsobit. V obchodech se díky tomu nachází přiměřený počet žádaných produktů Under Armour a nabídka tak vždy odpovídá lokální poptávce. Výsledkem je spokojený zákazník, který najde v regálu to, co hledá, stejně jako prodejce sportovního zboží, jemuž neleží zboží skladem a zároveň nepřichází o zákazníky, kteří by šli při neuspokojení jejich poptávky ke konkurenci.

Díky prediktivní analytice dokáže firma identifikovat momentální potřeby zákazníků, což jí umožňuje odpovídajícím způsobem alokovat zboží.  To má za následek optimalizaci výnosů a obchodního plnění, získání kontroly nad obchodem, schopnost předvídat změny nabídky a poptávky a okamžitě na ně reagovat doručením správných produktů na správné místo a celkové vylepšení zákaznické zkušenosti. Technologie navíc přinesly společnosti Under Armour vhled do sportovních zvyků zákazníků díky využití dat z nositelné elektroniky, nákupní historie a preferencí, a díky tomu jim také dokáže nabídnout personalizované rady a informace s cílem pomoci sportovcům vylepšit jejich výkony.

Více informací o SAP Leonardo najdete na https://www.sap.com/products/leonardo.html.

Video : 
Štítky: 

Podobné články

Deset kybernetických nebezpečí roku 2024: Hrozby, trendy a doporučení

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eviden)
S každým rokem roste počet a intenzita kybernetických útoků. Do roku 2025 by pak kyberzločinci měli celosvětově způsobit škody za 10,5 bilionu dolarů. Ruku v ruce s tím pak jde rostoucí zájem firem o služby prediktivní bezpečnosti. Vedle „tradičních aktivit“ poroste i závažnost útoků přes kvantové počítače, umělou inteligenci, 5G infrastrukturu nebo virtuální realitu. Čtěte více

Výhled trhu datových center pro rok 2024

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
S tím, jak se svět přizpůsobuje digitální transformaci téměř ve všech aspektech každodenního života, se neustále vyvíjí i odvětví datových center. Rychlý vývoj trhů s datovými centry a změny v architektuře a designu datových center znamenají, že na začátku nového roku se odvětví datových center pohybuje ve složitém labyrintu výzev a příležitostí, které slibují změnu v jeho trajektorii. Čtěte více

Firmy vnímají bezdrátové připojení jako cestu k vyšší produktivitě, některé problémy ale přetrvávají

14. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Panasonic Connect Europe)
Nejnovější průzkum společnosti Panasonic Connect Europe zjistil, že firmy očekávají od investic do bezdrátových technologií průměrné zvýšení své produktivity o 32 % během tří let od implementace. Více než třetina respondentů (36 %) uvedla, že 5G je nejdůležitější investicí do bezdrátových technologií v jejich podnikání, přičemž soukromé sítě v kampusech jsou populárnější než sítě veřejné. Čtěte více

Samsung SmartThings for Business rozšiřuje možnosti konektivity B2B obrazovek

2. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung na veletrhu ISE 2024 v Barceloně předvedla, jak platforma SmartThings vylepší možnosti B2B obrazovek a podpoří konektivitu ve firemním prostředí. Pod heslem „SmartThings for Business“ byly představeny výhody, které IoT platforma nabízí při vytváření propojených a snadno ovladatelných digitálních informačních systémů v nejrůznějších oborech. Čtěte více