S mobilním přístupem k firemním mailům se potýká 42 % IT administrátorů

24. 10. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle průzkumu z letošního září mezi českými a slovenskými IT administrátory řešení GFI a Kerio zůstávají v oblasti elektronické pošty největším problémem spamy a viry. Hned za nimi se objevuje přístup k elektronické poště z nedostatečně zabezpečených BYOD zařízení, která stále více pracovníků používá k přístupu k firemním mailům a zvyšuje tak ohrožení podnikových sítí.

Útoky na mobilní zařízení a zejména na mobilní telefony jsou čím dál častější a účinnější. Ještě v čerstvé paměti je napadení zavirovanou mobilní aplikací Android staženou z Google Play, která umožnila přístup k bankovním účtům uživatelů. Infikovaná mobilní zařízení připojující se bez jakékoliv ochrany k firemním sítím se pak stávají hrozbou i pro podniková data.

Hlavní zjištění průzkumu GFI & Kerio:

  • Vedle zálohování dat (63 %) je podle dotázaných IT administrátorů podceňována hlavně ochrana elektronické pošty (43 %), zabezpečení webového přístupu (37 %) a zabezpečení koncových bodů (30 %).
  • V oblasti ochrany e-mailové infrastruktury v SMB společnostech registruje nejvíce IT administrátorů (77 %) problémy se spamy a viry, 42 % se potýká s přístupem z mobilních zařízení, 32 % s hledáním ztracených e-mailů a 23 % s nedostatečnou kapacitou e-mailového úložiště.
  • Nadpoloviční většina uživatelů využívá mobilní zařízení jako primární přístupu k elektronické poště ve 45 % SMB firem.

„Vzhledem k množícím se útokům na mobilní zařízení, která na rozdíl od osobních počítačů zpravidla nemají ani základní antivirovou ochranou, roste hrozba napadení i e-mailových systémů, ke kterým tato zařízení přistupují,“ řekl Zdeněk Bínek ze společnosti Zebra systems, distributora řešení GFI Software v ČR a SR. „Elektronická pošta je klíčovou komunikační infrastrukturou pro všechny SMB firmy, které by měly vzít v úvahu uživatelský trend přesunu k mobilnímu přístupu k poště a adekvátně posílit ochranu v této oblasti.“

Podobné články

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více

Annex NET a innovaphone představily novinky z oblasti podnikové spolupráce

19. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Annex Net)
Společnosti Annex NET a innovaphone pozvaly své obchodní partnery na představení technologických novinek v příjemném golfovém prostředí Bistra Green v pražské Hostivaři. Účastníci se mohli seznámit se softwarovou platformou myApps, řešením innovaphone Conferencing i dalšími produkty a službami. Čtěte více

Umělá inteligence ovládla mítinky ve firmách

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Capgemini )
AI je tématem číslo jedna v 96 % mítinků ve firmách. A manažeři firem se domnívají, že právě umělá inteligence posune jejich zaměstnance dál. Tomuto trendu věří podle průzkumu společnosti Capgemini celkem 70 % z nich. Čtěte více

Komunikace pomocí cloudu vytváří spokojenější zákazníky i věrnější zaměstnance

3. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Soitron)
Získat, a hlavně udržet zákazníka v konkurenčním prostředí představuje náročný oříšek. Kvalitní produkt či služba v současné době – více než kdy jindy – představuje sice nutnou, ale nikoliv postačující podmínku. O tom, jestli spotřebitel zůstane, nebo odejde ke konkurenci, v první řadě rozhoduje, zákaznická zkušenost. A ta se rodí z komunikace. Čtěte více