Roland Berger pomůže utvořit názor

24. 8. 2011. (redaktor: Richard Voigts, zdroj: Roland Berger a DCD Publishing)
Ze studie Roland Berger Strategy Consultants vyplývá, že telekomunikační operátoři mohou ztratit konkurenceschopnost, pokud nepochopí zákazníka. Nutností bude lepší pochopení jeho potřeb. K tomu budou firmy potřebovat adekvátní data a IT infrastrukturu.
Jakub Skavroň, projektový manažer Roland Berger Prague

Roland Berger Strategy Consultants dále vidí, že velká množství dat o zákazníkovi nejsou ještě cestou k jeho pochopení, že korporátní strategie musí být striktně orientovaná na zákazníka.

Ukazuje dále, že silní hráči v oboru IT, jako Apple, Google a eBay udávají standardy přístupu k zákazníkům. Množství dat o zákazníkovi ještě neznamená jeho znalost. Problémem tak nadále zůstává neschopnost efektivního zpracování těchto informací.

Na příkladech úspěšných, jakými jsou firmy ze sektoru IT, jako Apple, Google či eBay, umějí zpracovat data o zákaznících efektivně, aby na jejich základě vytvářely nové produkty, přesně cílené na potřeby zákazníků. Základem tohoto (nového) směru je spolehlivá a efektivní správa dat.