Novinky

Reporty – hřebík do rakve každého kreativce

Nepsaným českým národním sportem je prý hokej, z pomyslné první příčky ho nicméně v brzké době nejspíš sesadí druhý národní sport – byrokracie.

Jan Bára

  • 12. 10. 2015
  • 1 min
Reporty – hřebík do rakve každého kreativce

Slovo „report“ vychází z anglického termínu „reporting“ a znamená „podávání přehledových zpráv (informací) o průběhu a stavu daných aktivit či prací", a tak ve jménu produktivity špatní vedoucí, sloužící matičce byrokracii, striktně vyžadují podrobné zprávy, aby bylo vše „jak má být“ a podle jejich představ.

Špatný vedoucí vyžaduje reporty na všechno. Kdo, kde, s kým, o čem, proč, jak. Nesmí chybět otázka, co je potřeba ve firmě vylepšit. Otázek je mnoho a je dobré předstírat, že ho zajímá vše. Reporty zásadně nečte. Vyžaduje, aby reporty chodily v určený den, v určenou hodinu a s přesně vyplněným předmětem e-mailu, aby si mohl nastavit pravidlo na automatické vymazání. Když se některý kolega nedejbože zeptá, co říkal na návrh v posledním reportu, ten návrh, který by ušetřil firmě nekřesťanskou sumu peněz, nechá si report poslat znovu a reaguje podrážděně slovy „Myslíš, že se věnuji jen reportům?“ a návrh si schová do šuplíku „ukradené nápady kolegů“.

A tak sehnat do firmy v dnešní době kreativce, který samostatně přemýšlí, pracuje a vytváří hodnoty, aniž by mu musel někdo stát za zády, je malý zázrak. Když už se to povede, nenechte ambiciózního vedoucího, aby ho „zabil“ reporty a vyhnal ke konkurenci.

Dobře a samostatně pracují pouze ti, kteří mohou svobodně dýchat.