Registrace obchodů u společnosti Dell

19. 3. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell a DCD Publishing)
Novinka společnosti Dell, dostupná prostřednictvím partnerského portálu, umožňuje u společnosti Dell registrovat zakázky pro koncové zákazníky. Schválená registrace znamená získání projektové podpory a také jistotu, že Dell nebude usilovat o přímý prodej. Registrace obchodu je také nezbytnou součástí přidělení projektové ceny.

„Přínosem tohoto nástroje bude jednoznačné nastavení, do kterých projektů Dell jednoznačně podpoří  partnera a kdy zvolí přímou cestu k zákazníkovi a k tomu přesnou evidenci partnerských žádostí, které zároveň slouží jako ochrana jejich obchodů.“ uvedl partnerské školení nástroje Registrace obchodů Stanislav Hájek, channel marketing manager z české pobočky společnosti Dell.

Registrace obchodního případu u společnosti Dell má několik základních podmínek:

  • Registrace v programu Dell Partner Direct (na úrovni Registered, Preferred nebo Premier), rozšířená registrace a registrace LOB je dostupná pouze pro partnery úrovní Preferred a Premier
  • Minimální objem obchodu (hodnota za celé řešení napříč všemi produktovými kategoriemi Dell) je nad hranicí 10 000 USD (200 000 Kč) bez ohledu na segment a produkt s několika vyjímkami
    • 5 000 USD pro Dell SonicWall řady TZ a NSA
    • 0 USD (0 Kč) pro produkty SonicWall SuperMassive a E-Class, Dell AppAssure, Dell EMR Solutions, Quest Data Protection, Dell Compellent, Dell EquaLogic, Dell Networking DataCenter, Dell KACE, Dell PowerVault, Dell cloud Services a Dell managed services

Částka se vždy vztahuje na jeden obchodní případ u jednoho zákazníka (nelze však slučovat více obchodních příležitostí pro více zákazníků), může však jít o více produktových řad.

Schválený obchodní případ musí být uzavřen před vypršením doby platnosti, partneři však vždy mohou požádat o jedno prodloužení lhůty, další prodloužení platnosti je v kompetenci Dellu.

Doba platnosti schválené registrace obchodního případu:

  • Registered Partner: 60 dnů
  • Preferred Partner: 120 dnů
  • Premier Partner: 180 dnů

Maximální počet schválených registrací obchodního případu:

  • Registered Partner: 10
  • referred Partner: 50
  • Premier Partner: bez omezení

Výsledek registrace obchodní příležitosti (ve většině případů) Dell sdělí během 48 hodin od zaslání žádosti. Registrační systém je napojen na firemní CRM, aby nedocházelo k duplikování žádostí a dalším komplikacím. Pokud jde o novou registraci (za poslední rok nedošlo k u daného zákazníka k žádnému obchodu v dané produktové skupině), dojde po ověření podmínek k automatickému schválení registrace.

Postup při registraci nové obchodní příležitosti:

  1. Výběr typu registrace (nová, pro již uloženého zákazníka, registrace LOB)
  2. Vyplnění informací o příležitosti a zákazníkovi. Kromě informací o zákazníkovi se dále vyplňují informace jako předpokládaný obrat, termíny průběhu zakázky, typ zakázky, řešení, vybraný distributor apod.
  3. Výběr produktů (Dell doporučuje co nejpřesnější dostupné údaje vzhledem k situaci každého projektu) včetně počtu kusů a předpokládané ceny
  4. Kontrola a odeslání žádosti
  5. Vyhodnocení žádosti a reakce (standardně do 48 pracovních hodin)
  6. Zaslání výsledku vyhodnocení žádosti partnerovi

Ke standardní Registraci obchodu jsou k dispozici dvě možnosti rozšíření a zároveň zefektivnění celého procesu:

  1. Rozšířená registrace přináší možnost rozšíření výchozí registrace z oblasti úložišť i na další produktové skupiny (např. servery nebo software).
  2. Tzv. „Registrace LOB“, která přináší možnost uzamčení cesty mezi koncovým zákazníkem, partnerem a společností Dell pro vybranou produktovou skupinu u daného zákazníka, např. na servery (automaticky jsou pak žádosti jiných partnerů zamítány). Registrace LOB je však možná pouze v případy, kdy byl u daného zákazníka již dříve uzavřen nějaký obchod v dané produktové skupině.

Kritéria registrace obchodního případu

Dell samozřejmě rád podpoří partnera, který přináší novou příležitost a právě v rámci registrace je třeba tento fakt podložit korektními informacemi, aby i ze strany Dellu moho dojít ke správnému vyhodnocení. Pokud jsou splněny níže uvedení podmínky, jsou registrace akceptovány automaticky:

  • společnost Dell neusiluje o obchodní případ v době, kdy partner odešle žádost o registraci
  • obchodní případ již není registrován jiným partnerem
  • obchodní případ není předmětem již zveřejněné žádosti o nabídku (RFP)
  • kumulovaná hodnota obchodního případu odpovídá uvedeným hodnotám minimálního objemu obchodu
  • partner musí v souvislosti s obchodním případem vyvinout významné předprodejní úsilí

Podrobné informace a pravidla jsou ke stažení na Partnerském portálu v sekci Registrace obchodu.

Podobné články

Epson již celosvětově prodal přes sto milionů velkokapacitních inkoustových tiskáren

7. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Svou první inkoustovou tiskárnu s vysokokapacitními inkoustovými nádržkami Epson uvedl na trh v říjnu 2010 v Indonésii. V roce 2024 se tyto tiskárny již prodávaly v přibližně 170 zemích a regionech a celkový počet tiskáren tohoto výrobce s velkokapacitními inkoustovými nádržkami prodaných po celém světě aktuálně překročil 100 milionů kusů. Čtěte více

Toughbooky od Panasonicu získaly certifikaci Red Hat Enterprise Linux

6. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Panasonic Connect Europe)
Účelem uzavření nového partnerství mezi společnostmi Red Hat Panasonic Connect Europe je certifikace zařízení Toughbook pro nejznámější komerční verzi Linuxu. Certifikace přináší flexibilitu zákazníkům požadujícím bezpečná řešení založená na Linuxu, což z ní činí ideální řešení pro státní agentury, dodavatele a systémové integrátory. Čtěte více

Axis posiluje zabezpečení svých produktů díky rozšířenému programu bug bounty

5. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Axis Communications)
Společnost Axis Communications posiluje svůj závazek k dlouhodobé kybernetické bezpečnosti a transparentnosti a vzhledem k tomuto závazku přichází s dvěma iniciativami ve spolupráci s Bugcrowd. První z nich je nový soukromý program bug bounty pro AXIS Camera Station Pro. Druhá iniciativa zahrnuje rozšíření soukromého programu bug bounty také pro AXIS OS. Čtěte více

Arrow získalo získalo certifikát Enterprise-Level Symantec Enterprise Cloud Competency

5. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnost Arrow Electronics se stala prvním globálním partnerem, kterému firma Broadcom udělila certifikát Enterprise-Level Symantec Enterprise Cloud Competency. Certifikátem bylo oceněno dlouhodobé úsilí společnosti Arrow dosahovat v distribučním kanálu co nejvyšších kyberbezpečnostních standardů. Čtěte více