Ředitelé IT odpovídají za inovace

11. 4. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: IBM)
Podle průzkumu společnosti IBM šéfové IT už nestojí v pozadí, ale jejich zapojení do vedení firem se zvyšuje. Vhled, odborné zkušenosti a názory šéfů IT mají na strategické směřování firem nebývalý a nepostradatelný vliv. Účastníci průzkumu z řad vedoucích IT proto očekávají, že do roku 2018 budou hrát klíčovou roli při naplňování strategických firemních vizí.

Podle studie C-suite Study se IT oddělení ve velké míře podílí na transformaci společností. Řešení, která vznikají na pracovních stolech IT odborníků, pomáhají firmám lépe fungovat. A nejde jen o technické otázky – informační technologie v dnešní době inovují nejen produkty, ale i samotné obchodní modely.

„Ve studii zaznělo, že písmeno ,I‘ v titulu CIO znamená ,Information‘, ale můžeme ho vykládat také jako ,Innovation‘. Podle mě mají CIO v dnešní době novou roli, a to je Chief Innovation Officer, protože k většině inovací dochází právě v oblasti IT nebo jejím prostřednictvím,“ vysvětlil Jan Kleindienst, chief technologist IBM Česká republika.

Jan Kleindienst očekává, že nedoceněné postavení IT ředitelů se bude zlepšovat. Informace se dnes proměnily v surovinu, jakýsi přírodní zdroj, který nemizí, ale naopak narůstá, a který je možné těžit, rafinovat a využívat v náš prospěch. Jedním z hlavních trendů v IT jsou v současnosti kognitivní systémy, které rozumí přirozenému jazyku, zpracovávají data v reálném čase, a tak slouží jako informační asistenti v nejrůznějších sektorech.

Účastníci C-suite Study z řad šéfů IT se chtějí zaměřit na zákazníka a zlepšit jeho zkušenost ve všech fázích interakce s firmou. Důležité přitom je, aby firemní komunikace se zákazníky byla co nejosobnější. S její pomocí firma získá lepší představu o preferencích svých klientů a poznatky využije v dalším strategickém plánování. Konkrétně pak dva ze tří šéfů IT hledají způsoby, jak využít cloud computing a nástroje na sociálních sítích, aby vyšli vstříc přáním zákazníků. Téměř čtyři pětiny IT manažerů plánuje investovat do nových technologií potřebných pro analýzu zákaznických dat. Ty jim pomohou přeměnit tvrdá data v opravdové porozumění.

Štítky: 

Podobné články

Lama Plus je nejlepším distributorem Verbatimu v oblasti optických médií za rok 2024

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lama Plus)
Na mezinárodní konferenci Verbatim Summit 2025, která se letos konala na Maltě, získala společnost Lama Plus prestižní ocenění Best Performance Optical Media 2024. Toto ocenění uděluje společnost Verbatim svým nejúspěšnějším partnerům za mimořádné prodejní výsledky a obchodní přínos v oblasti optických médií. Čtěte více

ATC obhájilo dvojici ocenění společnosti Epson

30. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Distributor AT Computers obhájil loňská vítězství a opět získala dvě prestižní ocenění od společnosti EPSON. Společnost se konkrétně stala Největším distributorem hardwaru a Největším distributorem spotřebního materiálu. Čtěte více

ASBIS CZ má nyní v portfoliu produkty Lenovo

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Distributor ASBIS CZ se zařadil mezi partnery společnosti Lenovo a od ledna 2025 tak ve svém portfoliu nabízí široké spektrum produktů tohoto výrobce. Čtěte více

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více