Průměrná cena TV v 1. čvrtletí 2012 byla 7 958 Kč

17. 4. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Na internetu meziročně opět nejvíce zlevnily LCD a LED televizory a čtečky elektronických knih. Největší růst ceny zaznamenala kategorie pevných disků a mobilních telefonů. Vyplývá to z dat internetového srovnávače cen Heureka.cz.
TV LG LW980s.

„Stejně jako v minulých měsících také v prvním čtvrtletí došlo k meziročnímu poklesu průměrné ceny LCD a LED televizorů, a to o třetinu. Například průměrná cena LCD televizorů klesla pod magickou hranici 10 000 Kč a je nyní 7 958 Kč. To je oproti loňsku pokles o více než 34 procent,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. O více než 30 procent se snížila také průměrná cena LED televizorů, nyní je 12 137 Kč.

Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku došlo k růstu cen pevných disků, jejich průměrná cena vzrostla o více než 37 procent. V půlce února začala s očekávaným uvedením nového iPadu klesat cena nejprodávanějšího modelu Apple iPad 2 16 GB Wi-Fi, a to za 12 000 Kč na současných 10 500 Kč.

V prvních třech měsících vzrostla průměrná cena mobilních telefonů na současných 5 321 Kč. V loňském roce patřily k nejvyhledávanějším mobilům spíše levnější typy, jako např. Nokia 5230 za přibližně 2 500 Kč. V letošním roce jsou na vrcholu zájmu chytré multimediální telefony za vyšší ceny, jako např. Samsung Galaxy SII a HTC EVO 3D.

Největší rozdíly cen na internetu1Q 20111Q 2012Rozdíl
Čtečky e-knih 5 112 Kč3 268 Kč-36,08%
LCD televize12 151 Kč7 958 Kč-34,51%
LED televize17 452 Kč12 137 Kč-30,45%
Pevné disky2 116 Kč2 914 Kč37,74%
Projektory19 071 Kč25 342 Kč32,89%
 
Ostatní vybrané kategorie1Q20111Q2012Rozdíl
TV a video 9 028 Kč6 888 Kč-23,70%
Tiskárny4 999 Kč4 043 Kč-19,13%
Oblečení  - dámské1 212 Kč1 034 Kč-14,69%
Módní doplňky1 556 Kč1 397 Kč-10,22%
Krása a zdraví - kosmetika 434 Kč400 Kč-7,83%
Bílá technika 7 154 Kč6 648 Kč-7,07%
GPS navigace 4 986 Kč4 681 Kč-6,12%
Oblečení - pánské1 055 Kč1 008 Kč-4,45%
Nábytek6 668 Kč6 503 Kč-2,47%
Krása a zdraví - parfémy 890 Kč871 Kč-2,06%
Sportovní vybavení4 028 Kč3 990 Kč-0,94%
Dům a zahrada10 792 Kč10 724 Kč-0,63%
Notebooky 14 373 Kč14 328 Kč-0,32%
Auto-moto 2 158 Kč2 159 Kč0,05%
Dětské zboží2 074 Kč2 133 Kč2,80%
Počítačový software 3 420 Kč3 530 Kč3,22%
Auto-moto-pneumatiky 1 733 Kč1 793 Kč3,51%
Dětské  hračky 750 Kč780 Kč4,09%
Mobilní telefony4 970 Kč5 321 Kč7,06%
Knihy 260 Kč288 Kč10,96%
Hudba 304 Kč341 Kč12,19%
Počítačové hry 440 Kč510 Kč15,90%
Digitální  fotoaparáty  8 921 Kč10 698 Kč19,92%
Počítače 12 433 Kč15 072 Kč21,23%
Filmy 261 Kč353 Kč35,07%
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více