Průměrná cena TV v 1. čvrtletí 2012 byla 7 958 Kč

17. 4. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Na internetu meziročně opět nejvíce zlevnily LCD a LED televizory a čtečky elektronických knih. Největší růst ceny zaznamenala kategorie pevných disků a mobilních telefonů. Vyplývá to z dat internetového srovnávače cen Heureka.cz.
TV LG LW980s.

„Stejně jako v minulých měsících také v prvním čtvrtletí došlo k meziročnímu poklesu průměrné ceny LCD a LED televizorů, a to o třetinu. Například průměrná cena LCD televizorů klesla pod magickou hranici 10 000 Kč a je nyní 7 958 Kč. To je oproti loňsku pokles o více než 34 procent,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. O více než 30 procent se snížila také průměrná cena LED televizorů, nyní je 12 137 Kč.

Ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku došlo k růstu cen pevných disků, jejich průměrná cena vzrostla o více než 37 procent. V půlce února začala s očekávaným uvedením nového iPadu klesat cena nejprodávanějšího modelu Apple iPad 2 16 GB Wi-Fi, a to za 12 000 Kč na současných 10 500 Kč.

V prvních třech měsících vzrostla průměrná cena mobilních telefonů na současných 5 321 Kč. V loňském roce patřily k nejvyhledávanějším mobilům spíše levnější typy, jako např. Nokia 5230 za přibližně 2 500 Kč. V letošním roce jsou na vrcholu zájmu chytré multimediální telefony za vyšší ceny, jako např. Samsung Galaxy SII a HTC EVO 3D.

Největší rozdíly cen na internetu1Q 20111Q 2012Rozdíl
Čtečky e-knih 5 112 Kč3 268 Kč-36,08%
LCD televize12 151 Kč7 958 Kč-34,51%
LED televize17 452 Kč12 137 Kč-30,45%
Pevné disky2 116 Kč2 914 Kč37,74%
Projektory19 071 Kč25 342 Kč32,89%
 
Ostatní vybrané kategorie1Q20111Q2012Rozdíl
TV a video 9 028 Kč6 888 Kč-23,70%
Tiskárny4 999 Kč4 043 Kč-19,13%
Oblečení  - dámské1 212 Kč1 034 Kč-14,69%
Módní doplňky1 556 Kč1 397 Kč-10,22%
Krása a zdraví - kosmetika 434 Kč400 Kč-7,83%
Bílá technika 7 154 Kč6 648 Kč-7,07%
GPS navigace 4 986 Kč4 681 Kč-6,12%
Oblečení - pánské1 055 Kč1 008 Kč-4,45%
Nábytek6 668 Kč6 503 Kč-2,47%
Krása a zdraví - parfémy 890 Kč871 Kč-2,06%
Sportovní vybavení4 028 Kč3 990 Kč-0,94%
Dům a zahrada10 792 Kč10 724 Kč-0,63%
Notebooky 14 373 Kč14 328 Kč-0,32%
Auto-moto 2 158 Kč2 159 Kč0,05%
Dětské zboží2 074 Kč2 133 Kč2,80%
Počítačový software 3 420 Kč3 530 Kč3,22%
Auto-moto-pneumatiky 1 733 Kč1 793 Kč3,51%
Dětské  hračky 750 Kč780 Kč4,09%
Mobilní telefony4 970 Kč5 321 Kč7,06%
Knihy 260 Kč288 Kč10,96%
Hudba 304 Kč341 Kč12,19%
Počítačové hry 440 Kč510 Kč15,90%
Digitální  fotoaparáty  8 921 Kč10 698 Kč19,92%
Počítače 12 433 Kč15 072 Kč21,23%
Filmy 261 Kč353 Kč35,07%
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více

Heureku povede David Chmelař. Braverman se stává poradcem vedení

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka Group („Heureka“) jmenovala Davida Chmelaře generálním ředitelem společnosti. Dosavadní CEO Tomáš Braverman se stává nevýkonným poradcem představenstva Heureky. Čtěte více

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020

5. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu. Čtěte více