Projektor vlastní 15 % českých domácností, při výběru je nejdůležitější cena

14. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Z průzkumu, který pro společnost Epson uskutečnila agentura Datank, vyplývá, že Češi projektory nejčastěji využívají ke sledování filmů a promítání fotografií. Při jeho výběru je pro více než polovinu dotazovaných nejdůležitějším kritériem cena.

Společnost Epson zjišťovala, jak se lidé v současné době staví k otázce, zdali koupit projektor nebo televizor. Průzkum ukázal, že téměř čtvrtina populace by ve stejné cenové kategorii upřednostnila projektor před televizorem. Nejčastěji z důvodu kvality a velikosti obrazu, přemístitelnosti a úspory místa. Nad nákupem projektoru by 26,3 % dotázaných přemýšlelo už od uhlopříčky 42 palců a jeho cena by ideálně neměla překročit 15 tisíc korun.

Roman Vejražka, business account manager společnosti Epson, řekl: „Pociťujeme, že zažitý trend, kdy lidé nakupovali výhradně televizory, protože se obávali nízké využitelnosti a vysoké ceny projektoru, se u českých spotřebitelů v průběhu let proměnil. Poptávka po projektorech pro domácí kino vzrostla a zákazníci se při výběru zaměřují kromě ceny také na další klíčové parametry, jako je např. životnost lampy či projekční vzdálenost.“

Výsledky průzkumu potvrdily i důležitou roli barevného světelného výstupu CLO, který je pro respondenty při nákupu projektoru důležitější než bílý světelný výstup. Mnoho výrobců přitom uvádí pouze hodnotu bílého výstupu a neposkytují tak zákazníkům kompletní informace. CLO má ale na výsledný efekt projekce velký vliv. „Naše projektory s technologií 3LCD zaručují stejně vysoký bílý i barevný jas, což znamená, že vždy dosáhneme projekce jasného obrazu se sytými barvami. Ve slepém testu, který pořádala nezávislá společnost pro výzkum trhu RS Consulting ve Velké Británii, potvrdilo 98 % respondentů nejjasnější barvy u našich projektorů,“ dodal Roman Vejražka.

Na rozhodování Čechů, kteří si pořizují projektor, mají ale vliv i další faktory. Pro polovinu dotázaných hraje při výběru roli, zda projektor využívá technologii DLP či LCD. Průzkum také ukázal, že 58 % respondentů by upřednostnilo technologii LCD. Hlavní roli v této preferenci hraje kvalita projekce a delší životnost lampy.

Na co Češi využívají projektory:

  1. Sledování filmů – 73,6 %
  2. Promítání fotografií – 68,2 %
  3. Sledování významných sportovních utkání – 32,4 %
  4. Hraní her – 31,1 %
  5. Sledování televize – 30,4 %                               

Žebříček kritérií výběru projektoru:

  1. Cena – 57,7 %
  2. Životnost lampy – 47,7 %
  3. Projekční vzdálenost – 42,3 %
  4. Barevný světelný výstup – 39,2 %
  5. Možnost bezd. připojení – 36,9 %
  6. Bílý světelný výstup – 26,9 %
Štítky: 

Podobné články

Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více

Známe vítěze 43. ročníku EISA Awards. Uspěl i český produkt

21. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: EISA)
Organizace European Imaging & Sound Association (EISA) stejně jako každý rok vybrala nejzajímavější produkty. Pokud vás zajímá, které výrobky ovládly jednotlivé kategorie této soutěže za období let 2025–2026, jste na správném místě. Čtěte více

Epson se zapojil do přípravy řešení pro výuku v interaktivním prostředí

23. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Epson)
Společnost Epson se spojila s organizacemi Knowla a Future Classroom Lab na přípravě a představení řešení pro výuku v interaktivním výukovém prostředí. Ukázkové prostředí třídy umožňuje učitelům využívat řešení EdTech a zažít s žáky a studenty jejich přidanou hodnotu. Čtěte více