Novinky

Příběh opravdového resellera

Při pondělku pro vás mám tři pohádky. Všechny jsou z praxe.

Štěpán Feik

  • 11. 8. 2014
  • 2 min
Příběh opravdového resellera

První příběh je o mém kamarádovi, který mi položil zdánlivě jednoduchý dotaz – jak prý to dělám, že vím, kdy a kde jsou všechny akce výrobců a distributorů? Že by se chtěl konečně taky zúčastnit, něco se dozvědět a třeba se s někým potkat. Celý den stát za pultem už ho nebaví. Poradil jsem mu, že existuje „kouzelná“ věc jménem Kalendář akcí u nás na portále RMOL.CZ. Řekl, že o tom samozřejmě ví, ale že by se u nás musel registrovat. A to je prý práce.

Za pultem stojí doteď.

Druhá historka také zahrnuje mého známého, tentokrát resellera. Ten mi už přes rok pravidelně brečí na rameni ohledně nízkých marží a nezajímavých produktů. Nedávno jsem si myslel, že jeho nářky zlomím – otevřel jsem mu červnový Reseller Magazine, kde stálo černé na bílém (vlastně bílé na modrém): "Hledáme partnery – marže až 25 %". Zajímavé produkty, z nichž vyčnívalo magické pero pro iPad. Známý byl nadšený, hned mi řekl, že tam zavolá a prodá nejméně 50 magických per! Je to měsíc a... Nic. Nezavolal, nenapsal e-mail, neudělal nic. Prý je to práce.

Brečí a skuhrá kvůli maržím doteď.

Třetí zážitek jsem si odnesl z jednoho partnerského setkání – reselleři neskuhrali, nenadávali na e-tail, ale byli rozesmátí a dobře naladění. Proč? Protože frázi „Když to je práce“ berou jako základní chybu, a jakmile ucítí příležitost, tak se nebojí za ní jít.

Daří se jim prodávat ICT doteď.

A který příběh je o vás? Poznáváte-li se v prvním či druhém, tak byste se měli nad sebou důkladně zamyslet – třeba to i zabalit, protože obchod zjevně není pro vás a děláte ve výsledku víc škody než užitku.

Na tomto místě bych vám teď měl popřát něco jako „Šťastný prodej“, ale to je moc práce, proto raději píšu tuhle větu o tom, že je to moc práce, ačkoli by bylo vlastně jednodušší napsat „Šťastný prodej“ hned napoprvé. Ale to by bylo moc práce a to není pro mě.