Požadavky GDPR splňuje 59 % podniků

13. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), jehož cílem je zvýšit ochranu soukromí a osobních údajů obyvatel EU, nabylo účinnosti v květnu 2018. Nový průzkum společnosti Cisco ukázal, že požadavky vyplývající z GDPR splňuje úplně či z větší části 59 % podniků. Dalších 29 % očekává zajištění souladu během roku a 9 % k tomu bude potřebovat více než jeden rok.

Zbylá tři procenta organizací nevěří, že dokážou GDPR implementovat. Průzkum dále odhaluje, že připravené firmy dokážou lépe oslovit zákazníky, kteří u nich častěji nakupují. Navíc zaznamenávají nižší ztráty způsobené kybernetickými útoky.

Zákazníci stále častěji řeší, zda výrobci a dodavatelé produktů zajišťují patřičnou úroveň ochrany jejich soukromí. I proto podniky, které investovaly do ochrany dat, aby naplnily požadavky GDPR, zaznamenávají u stávajících zákazníků mezi opakovanými nákupy zkrácení prodlev způsobovaných obavami o soukromí. Průzkum Cisco 2019 Data Privacy Benchmark Study říká, že u nejlépe připravených firem je prodleva mezi jednotlivými nákupy zákazníků průměrně 3,4 týdny, zatímco u nejméně připravených je to 5,4 týdnů. Prodlužování těchto prodlev přitom v souvislosti s GDPR zaznamenalo 87 % firem.

„V uplynulém roce výrazně vzrostla důležitost ochrany osobních údajů a dat. Nicméně na trhu pozorujeme i další trend. Lidé obecně více věří firmám, které se o jejich osobní údaje starají. Organizace, které investovaly do ochrany svých dat, totiž dokázaly lépe opakovaně oslovovat zákazníky a častěji jim prodávat své zboží. To ale není jediný rozdíl. Firmy, které zdokonalily své procesy jsou také lépe připraveny i na kybernetické útoky,“ uvedl Milan Habrcetl, bezpečnostní expert společnosti Cisco.

GDPR i jako lepší ochrana před kyberútoky

Podniky připravené na GDPR uvádějí nižší výskyt narušení dat, méně dotčených záznamů při bezpečnostních incidentech a kratší dobu odstávky systémů. Výrazně méně u nich také dochází k závažným finančním ztrátám v souvislosti s porušením bezpečnosti dat. Mimo tyto přínosy 75 % respondentů uvádí řadu obecnějších přínosů z investic do ochrany soukromí, a to vyšší akceschopnost a schopnost inovovat díky lepší kontrole nad daty, získání konkurenční výhody nebo zvýšení provozní efektivity díky uspořádání a katalogizování dat. Rozdíl je také ve ztrátách, které připravené a méně připravené firmy zaznamenávají. Zatímco u připravených podniků, které zaznamenaly finanční ztráty, jich 37 % uvedlo, že přesáhly 500 000 dolarů. U nepřipravených firem tyto škody zaznamenalo 64 % z nich.

Španělsko nejpřipravenější

Studie Cisco 2019 Data Privacy Benchmark Study se zúčastnilo více než 3 200 bezpečnostních IT specialistů z 18 zemí světa. Mezi nejpřipravenější země patří Španělsko, kde 76 % zástupců podniků potvrdilo, že splňují požadavky vyplývající z GDPR. Druhou světově nejpřipravenější zemí je překvapivě Mexiko, kde takto odpovědělo 73 % respondentů. Těsně za ním se umístila Itálie, kde již 72 % firem hlásí připravenost. Naopak nejméně připravené jsou na GDPR firmy z Japonska (45 %), Ruska (46 %) a Turecka (47 %).

Největší výzvy GDPR?

Respondenti výzkumu také odpovídali na otázku, s jakými největšími výzvami se v souvislosti s přípravou na plnění požadavků vyplývajících z GDPR potýkají. Jako nejčastější výzva bylo jmenováno splnění požadavků na ochranu dat (42 %), následováno nutností interního školení (39 %) a jako třetí největší výzvu označili IT specialisté nutnost neustálého vývoje v souvislosti s měnícím se právním prostředím (35 %).

Štítky: 
GDPR, Ze světa firem, Cisco systems

Podobné články

Vyšlo květnové číslo Reseller Magazinu

3. 5. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing)
Už pro vás máme další vydání Reseller Magazinu a vzhledem k tomu, že už se blíží první výročí data účinnosti GDPR, rozhodli jsme se za tímto nařízením podstatně ohlédnout. V květnovém vydání tak najdete hned několik článků na toto téma. Samozřejmě jsme však nezapomněli ani na aktuální dění ve světě IT. Čtěte více

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

29. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni. Čtěte více
Ondřej Ševeček, odborník na IT bezpečnost Počítačové školy Gopas

Proč GDPR nesnížilo počet otravných reklamních mailů?

17. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gopas)
Nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) zpřísnilo podmínky nakládání s osobními údaji. Mnozí si od něj také slibovali, že po jeho uvedení v platnost se sníží počet otravných mailů, které zaplňují mailboxy. Ale opak je pravdou – maily chodí stále a většina služeb, které využíváme, v souvislosti s GDPR chtěla „něco“ schválit. Čtěte více

Vyšlo prázdninové dvojčíslo Reseller Magazinu

10. 7. 2018. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing)
Období dovolených už je tady a s ním i prázdninové vydání Reseller Magazinu. I na prosluněné dny jsme si pro vás přichystali parádní čtivo. Můžete se těšit zejména na působivé rozhovory, ale nahlédneme také do světa bezpečnosti a ohlédneme se také za nejzajímavějšími událostmi uplynulého měsíce. Čtěte více