Poptávka po TV na internetu stále roste

21. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Podle internetového srovnávače Heureka.cz, poptávka po televizorech před mistrovstvím světa v hokeji vzrostla v Čechách o osm procent, na Slovensku o deset procent. Největší zájem byl o 3D televizory, jejichž průměrná cena letos meziročně klesla o 20 procent. Další růst se ještě očekává.

K největšímu růstu poptávky mezi měsíci březen a duben došlo u 3D televizorů, a to jak v ČR (+12 procent), tak na Slovensku (+19 procent),“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz a dodal: „Předpokládám, že s blížícím se Mistrovstvím Evropy ve fotbale a Letními olympijskými hrami v Londýně poptávka ještě vzroste.“ Naopak klesla poptávka po domácích kinech, v ČR čtyři procenta, na Slovensku dokonce o sedm procent.

Rostoucímu zájmu nahrávají také meziroční poklesy cen, které vykazují všechny typy televizorů v ČR i na Slovensku. Průměrná cena LCD televizorů klesla dokonce o 38 procent.

Největší podíl v prodejích v současné době zaujímají LED televizory, v ČR jim patří dokonce polovina všech prodejů. Na Slovensku je v současné době podobný podíl prodejů LED televizorů a 3D televizorů. „Slováci poptávají menší rozměry televizorů,“ shrnul Demuth.

Změny vyhledáváníČRSlovensko
3D TV+12%+19%
LCD+10%-1%
LED TV+5%+10%
Plazmové TV+1%-2%
Domácí kina-4%-7%
 
Podíl dle vyhledáváníČRSlovensko
LED TV52%39%
3D TV27%33%
LCD TV12%16%
Plazmové TV9%12%
 
Průměrné cenyČR (meziroční změna ceny)Slovensko*
3D TV24 617 Kč (-20%)25 044 Kč (-20%)
Plazmové TV15 302 Kč (-15%)14 072 Kč (-15%)
LED TV12 145 Kč (-25%)12 027 Kč (-25%)
LCD TV7 704 Kč (-38%)7 379 Kč (-24%)
             * průměrné ceny jsou přepočítány dle kurzu 1€=25,4 Kč 
Top úhlopříčkyČRSlovensko
LED a LCD TV40’’32’’
Plazmové a 3D TV50’’42’’
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více