Olympiáda navzdory šetření zvýšila prodej televizí

24. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Asekol)
Blížící se olympijské hry a nedávno skončené mistrovství Evropy ve fotbale jsou pro Čechy tak lákavými událostmi, že i přes neustálou snahu šetřit kupují nové televizory. Často navíc dražší, s velkou úhlopříčkou. Vyplývá to z údajů neziskové organizace Asekol, která trend sledovala i v minulosti a potvrzuje pravidelné nárůsty prodeje televizí v době velkých sportovních turnajů.

„Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky,“ řekla Hana Ansorgová, manažerka komunikace společnosti Asekol.

Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém Asekol registrovali v červnu letošního roku více než 80 000 prodaných televizorů. Pro srovnání, v červnu 2011 se prodalo 52 000 televizí.

Trend potvrzuje i Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld: „Významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 %. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o 10 %. Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 %.“

V souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené. Přitom v posledních letech jejich prodeje spíše klesají. Nejen v souvislosti se sportovními turnaji roste také množství prodaných přístrojů s LED technologií s velkými úhlopříčkami, tedy nad 25“. Jejich prodeje vzrostly meziročně trojnásobně.

„Pro zákazníky – sportovní fanoušky je přirozené, že si svoje oblíbené sporty chtějí vychutnat ve vysoké kvalitě a na velké obrazovce. Olympiáda, fotbalové mistrovství, a podobné akce jsou pro mnoho lidí impulsem k výměně starého televizoru za nový,“ řekla Hana Ansorgová. Připomíná také, že staré televizory nepatří do směsného odpadu, ale k ekologické recyklaci. „Starý televizor je potřeba zavézt na sběrný dvůr, nebo je možné nechat jej přímo v prodejně při koupi nového spotřebiče. Při zajištění technologicky správné a ekologicky nezávadné recyklace lze opětovně využít až 80 % každého televizoru.“

Štítky: 

Podobné články

Se sběrem starých mobilů pomůže automat od Asekolu

30. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asekol)
Zbavit se starého telefonu v automatu je od konce září možné v pražském obchodním centru Chodov. S inovativním způsobem sběru nepotřebných telefonů přišla nezisková společnost Asekol. Ve spolupráci se společností Datart navíc prvním uživatelům automatu nabízí odměnu. Čtěte více

Češi jsou v recyklaci elektra čím dál lepší

3. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asekol)
Před deseti lety začala v ČR platit povinnost zpětného odběru elektrozařízení. Češi se přizpůsobili velmi rychle: za deset let odevzdali neziskové organizaci Asekol 137,4 tisíc tun vysloužilých elektrospotřebičů. Tedy stejně, kolik by vážilo pěti Titaniků nebo 25 000 slonů. Čtěte více

Odevzdáváme méně starých spotřebičů

17. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Asekol)
Občané České republiky v roce 2013 vytřídili méně vysloužilých elektrozařízení. Po dramatických více než 30% nárůstech před rokem 2009 a stagnaci v minulých dvou letech tak došlo poprvé k výraznějšímu poklesu množství sebraných elektrospotřebičů. Čtěte více

Sběr elektroodpadu stagnuje, baterie rostou

27. 2. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Asekol, Elektrowin, Ekolamp, Ecobat)
Občané České republiky v roce 2012 vytřídili méně vysloužilých elektrospotřebičů. Po dramatických více než 30% nárůstech před rokem 2009 je zřejmé, že křivka dokumentující výsledky sběru se ustaluje. Přesto se opět podařilo splnit limity, které nám ukládá Evropská unie. Čtěte více