Office 2007 pro studenty a domácnosti: změny cen

15. 9. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Během posledních dvou let se v ČR prodalo přes 200 tisíc populárních sad Microsoft Office určených domácím uživatelům: Microsoft Office 2007 pro studenty a domácnosti. Oblibě sady napomohla především příznivá doporučená maloobchodní cena.

Během prázdninových měsíců autorizovaní distributoři Microsoftu doprodali levnější krabice „domácí sady“ Microsoft Office, nakoupené s objemovými slevami ještě v loňském roce.

Na podzim tohoto roku budou autorizovaní distributoři nabízet resellerům sadu Microsoft Office 2007 pro studenty a domácnosti opět za výhodnějších podmínek. Konkrétně v termínech od 14. září do 23. října a dále od 7. prosince do 15. ledna budou reselleři moci sadu nakoupit s náledujícími slevami:

• 34 % oproti standardní ceníkové ceně společnosti Microsoft při samostatném nákupu,
• 47 % oproti standardní ceníkové ceně společnosti Microsoft při nákupu spolu s libovolným počítačem.

Prodejci, kteří nakoupí Office 2007 pro studenty a domácnosti ve výše uvedených nákupních oknech, tedy se slevou, mohou svým zákazníkům nabídnout tuto sadu za nižší cenu. S ještě větší slevou pak v případě, že zákazníkovi prodají sadu zároveň s počítačem. Mimo tato dvě promo okna nebudou autorizovaní distributoři moci výše uvedené slevy nabídnout.

V souladu s nabídkou distributorů mění od 14. září 2009 společnost Microsoft doporučenou maloobchodní cenu (cena pro koncové zakázníky) této sady na 2490 Kč při samostatném prodeji, resp. na 1990 Kč při prodeji sady společně s novým počítačem.

Odpovídá Petr Bobek, produktový manažer divize Information Worker, Microsoft:

Proč distributoři nemohou nabídnout resellerům slevu na Office 2007 pro studenty a domácnosti i mimo uvedená období, tedy mimo 14. 9. až 23. 10. a 7. 12. až 15. 1.?
Důvodem je to, že autorizovaní distributoři obdrží od společnosti Microsoft slevu jen na sady Office, které v daných obdobích prodali. To je rozdíl oproti akcím z minulých let, kdy se distributoři mohli díky objemovým nákupním slevám naskladnit a pak prodávat delší dobu levnější produkty ze skladu.

Proč společnost Microsoft zvýhodňuje cenu krabicové sady Microsoft Office 2007 pro studenty a domácnosti větší slevou pro případ nákupu/prodeje spolu s počítačem?
Microsoft chce podpořit prodejce ve snaze prodat Microsoft Office spolu s novým počítačem. Řada zákazníků kupujících počítač domů není totiž často vůbec informována, že počítač s operačním systémem Microsoft Windows neobsahuje aplikace jako je Word, Excel a další. Pokud při nákupu počítače prodejce nabídne sadu Microsoft Office, pak může silný argument nižší ceny přesvědčit zákazníka, aby zároveň s počítačem koupil i kancelářský balík Microsoft Office.