Obliba osobního odběru zboží z e-shopů v Čechách roste

15. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce využilo osobní odběr zboží z e-shopu 57 % Čechů. Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej ještě více lidí. V případě vhodného umístění výdejního místa by totiž osobní odběr využilo 94 % Čechů. Vyplynulo to z průzkumu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ potvrdil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Obliba osobního odběru stoupá, jak potvrzují data z průzkumu. „Jen v loňském roce reálně využilo osobní odběr 57 % uživatelů internetu, což je o 4 % více, než v roce 2011,“ přiblížil výsledky Kamil Demuth a pokračoval: „Muži využívají osobní odběr o něco více než ženy. Vloni si pro internetový nákup došlo osobně 60 % mužů a 55 % žen.“

Vzhledem k vysokému zájmu o osobní odběr zboží se snaží e-shopy vyjít zákazníkům vstříc. Pro mnoho e-shopů jsou však vlastní kamenná výdejní místa finančně neúnosná, využívají proto možnosti odběrných míst. „Jednou z možností mohou být HeurekaPointy, na kterých se dosud uskutečnilo přes 600 000 objednávek,“ řekl Demuth a dodal: „Protože má o externí odběrná místa zájem až 60 % e-shopů na Heurece, počet poboček HeurekaPointů postupně rozšiřujeme. Letos v dubnu jsme otevřeli 10. pobočku v Českých Budějovicích. Naším cílem je mít v každém krajském městě alespoň jedno výdejní místo.“

V Čechách je osobní odběr mnohem oblíbenější než na Slovensku. „Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, na Slovensku si pro zboží do kamenné prodejny došlo jen 43 % Slováků,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodal: „I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku.“

Využili jste za posledních 12 měsíců možnosti osobního odběru v některém internetovém obchodě?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano53 %57 %
Ne47 %43 %
Využili byste možnosti osobního odběru v internetovém obchodě, pokud by byl v blízkosti Vašeho domova, či práce?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano92 %94 %
Ne8 %6 %
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více