Obliba osobního odběru zboží z e-shopů v Čechách roste

15. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce využilo osobní odběr zboží z e-shopu 57 % Čechů. Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej ještě více lidí. V případě vhodného umístění výdejního místa by totiž osobní odběr využilo 94 % Čechů. Vyplynulo to z průzkumu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ potvrdil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Obliba osobního odběru stoupá, jak potvrzují data z průzkumu. „Jen v loňském roce reálně využilo osobní odběr 57 % uživatelů internetu, což je o 4 % více, než v roce 2011,“ přiblížil výsledky Kamil Demuth a pokračoval: „Muži využívají osobní odběr o něco více než ženy. Vloni si pro internetový nákup došlo osobně 60 % mužů a 55 % žen.“

Vzhledem k vysokému zájmu o osobní odběr zboží se snaží e-shopy vyjít zákazníkům vstříc. Pro mnoho e-shopů jsou však vlastní kamenná výdejní místa finančně neúnosná, využívají proto možnosti odběrných míst. „Jednou z možností mohou být HeurekaPointy, na kterých se dosud uskutečnilo přes 600 000 objednávek,“ řekl Demuth a dodal: „Protože má o externí odběrná místa zájem až 60 % e-shopů na Heurece, počet poboček HeurekaPointů postupně rozšiřujeme. Letos v dubnu jsme otevřeli 10. pobočku v Českých Budějovicích. Naším cílem je mít v každém krajském městě alespoň jedno výdejní místo.“

V Čechách je osobní odběr mnohem oblíbenější než na Slovensku. „Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, na Slovensku si pro zboží do kamenné prodejny došlo jen 43 % Slováků,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodal: „I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku.“

Využili jste za posledních 12 měsíců možnosti osobního odběru v některém internetovém obchodě?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano53 %57 %
Ne47 %43 %
Využili byste možnosti osobního odběru v internetovém obchodě, pokud by byl v blízkosti Vašeho domova, či práce?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano92 %94 %
Ne8 %6 %
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více