Obliba osobního odběru zboží z e-shopů v Čechách roste

15. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce využilo osobní odběr zboží z e-shopu 57 % Čechů. Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej ještě více lidí. V případě vhodného umístění výdejního místa by totiž osobní odběr využilo 94 % Čechů. Vyplynulo to z průzkumu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ potvrdil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Obliba osobního odběru stoupá, jak potvrzují data z průzkumu. „Jen v loňském roce reálně využilo osobní odběr 57 % uživatelů internetu, což je o 4 % více, než v roce 2011,“ přiblížil výsledky Kamil Demuth a pokračoval: „Muži využívají osobní odběr o něco více než ženy. Vloni si pro internetový nákup došlo osobně 60 % mužů a 55 % žen.“

Vzhledem k vysokému zájmu o osobní odběr zboží se snaží e-shopy vyjít zákazníkům vstříc. Pro mnoho e-shopů jsou však vlastní kamenná výdejní místa finančně neúnosná, využívají proto možnosti odběrných míst. „Jednou z možností mohou být HeurekaPointy, na kterých se dosud uskutečnilo přes 600 000 objednávek,“ řekl Demuth a dodal: „Protože má o externí odběrná místa zájem až 60 % e-shopů na Heurece, počet poboček HeurekaPointů postupně rozšiřujeme. Letos v dubnu jsme otevřeli 10. pobočku v Českých Budějovicích. Naším cílem je mít v každém krajském městě alespoň jedno výdejní místo.“

V Čechách je osobní odběr mnohem oblíbenější než na Slovensku. „Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, na Slovensku si pro zboží do kamenné prodejny došlo jen 43 % Slováků,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodal: „I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku.“

Využili jste za posledních 12 měsíců možnosti osobního odběru v některém internetovém obchodě?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano53 %57 %
Ne47 %43 %
Využili byste možnosti osobního odběru v internetovém obchodě, pokud by byl v blízkosti Vašeho domova, či práce?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano92 %94 %
Ne8 %6 %
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více