Obliba mobilních nákupů roste

15. 4. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Chytrý telefon vlastní téměř 40 % Čechů aktivních na internetu. Více než třetina z nich si prostřednictvím telefonu vybírá zboží v e-shopech, desetina jich nákup přes telefon uskuteční. Nejčastěji takto nakupují lidé mezi 20 a 40 lety. Vyplývá to z průzkumu Heureka.cz.

Mezi oblíbený sortiment, který se přes telefony kupuje, patří elektronika, oblečení nebo jízdenky.

I když jsou mobilní telefony vnímány už jako přirozená součást našich životů, bez smartphonů se zatím většina lidí obejde. I jejich obliba však rychle roste. „Chytrý telefon vlastní téměř dvě pětiny internetových uživatelů v Česku,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodává: „Smartphone už pro většinu lidí není běžný komunikační prostředek sloužící pouze k volání, ale interaktivní doplněk, který se dá využít k zábavě i ke vzdělání a má široké možnosti využití.“

Právě díky jejich širokému využití je Češi stále častěji používají k prohlížení a nakupování zboží online. „Více než třetina Čechů s chytrými telefony si jejich prostřednictvím prohlíží zboží v e-shopech,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz a dodal: „Častěji jsou to muži, kterých takto prohlíží zboží 38 %, žen je 27 %.“

Češi také stále častěji nákupy přes mobilní telefony dokončují. „Desetina uživatelů se smartphony uvedla, že přes mobilní telefony zboží z e-shopu také nakoupí. Nejvíce přes smartphony nakupují lidé mezi dvaceti a třiceti lety,“ řekl Demuth a pokračoval: „Zajímavé je, že mladí lidé do dvaceti let přes mobily sice brouzdají v e-shopech suverénně nejčastěji, většina z nich ale nákup nedokončí.“

Zboží, které se přes mobilní telefony nakupuje nejčastěji, je obdobné jako na celém internetu. „V nákupech přes mobilní telefony vede elektronika těsně před oblečením. Dále se často nakupují jízdenky nebo vstupenky, kosmetika a parfémy,“ jmenoval nejčastější komodity nakoupené přes mobilní telefony Michal Osuský.

Oblibu nákupu přes smartphony potvrzuje stále se zvyšující podíl mobilních přístupů v e-shopech. „V současnosti přístupy přes mobilní zařízení tvoří více jak 8 % a i nadále se budou zvyšovat,“ řekl Kamil Demuth a dodal: „Mobilní verze e-shopů nebo responzivní design internetových stránek obchodů by měly být už samozřejmostí, aby si zákazníci mohli vybírat zboží i přes mobilní zařízení v uživatelsky přívětivém prostředí.“

S mobilními verzemi má zkušenosti také obchodní portál Aukro.cz. „Jako jedna z mála je naše aplikace vyvinuta pro všechny operační systémy a stáhlo si ji už téměř dvě stě tisíc uživatelů,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a pokračovala: „To se projevuje také na obratu, který je přes mobilní telefony a tablety utvářen a který se neustále zvyšuje. V současnosti tvoří nákupy přes mobilní telefony a tablety 7 % celkového obratu Aukra.“

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více

Heureku povede David Chmelař. Braverman se stává poradcem vedení

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka Group („Heureka“) jmenovala Davida Chmelaře generálním ředitelem společnosti. Dosavadní CEO Tomáš Braverman se stává nevýkonným poradcem představenstva Heureky. Čtěte více

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020

5. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu. Čtěte více