Obliba mobilních nákupů roste

15. 4. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Chytrý telefon vlastní téměř 40 % Čechů aktivních na internetu. Více než třetina z nich si prostřednictvím telefonu vybírá zboží v e-shopech, desetina jich nákup přes telefon uskuteční. Nejčastěji takto nakupují lidé mezi 20 a 40 lety. Vyplývá to z průzkumu Heureka.cz.

Mezi oblíbený sortiment, který se přes telefony kupuje, patří elektronika, oblečení nebo jízdenky.

I když jsou mobilní telefony vnímány už jako přirozená součást našich životů, bez smartphonů se zatím většina lidí obejde. I jejich obliba však rychle roste. „Chytrý telefon vlastní téměř dvě pětiny internetových uživatelů v Česku,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodává: „Smartphone už pro většinu lidí není běžný komunikační prostředek sloužící pouze k volání, ale interaktivní doplněk, který se dá využít k zábavě i ke vzdělání a má široké možnosti využití.“

Právě díky jejich širokému využití je Češi stále častěji používají k prohlížení a nakupování zboží online. „Více než třetina Čechů s chytrými telefony si jejich prostřednictvím prohlíží zboží v e-shopech,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz a dodal: „Častěji jsou to muži, kterých takto prohlíží zboží 38 %, žen je 27 %.“

Češi také stále častěji nákupy přes mobilní telefony dokončují. „Desetina uživatelů se smartphony uvedla, že přes mobilní telefony zboží z e-shopu také nakoupí. Nejvíce přes smartphony nakupují lidé mezi dvaceti a třiceti lety,“ řekl Demuth a pokračoval: „Zajímavé je, že mladí lidé do dvaceti let přes mobily sice brouzdají v e-shopech suverénně nejčastěji, většina z nich ale nákup nedokončí.“

Zboží, které se přes mobilní telefony nakupuje nejčastěji, je obdobné jako na celém internetu. „V nákupech přes mobilní telefony vede elektronika těsně před oblečením. Dále se často nakupují jízdenky nebo vstupenky, kosmetika a parfémy,“ jmenoval nejčastější komodity nakoupené přes mobilní telefony Michal Osuský.

Oblibu nákupu přes smartphony potvrzuje stále se zvyšující podíl mobilních přístupů v e-shopech. „V současnosti přístupy přes mobilní zařízení tvoří více jak 8 % a i nadále se budou zvyšovat,“ řekl Kamil Demuth a dodal: „Mobilní verze e-shopů nebo responzivní design internetových stránek obchodů by měly být už samozřejmostí, aby si zákazníci mohli vybírat zboží i přes mobilní zařízení v uživatelsky přívětivém prostředí.“

S mobilními verzemi má zkušenosti také obchodní portál Aukro.cz. „Jako jedna z mála je naše aplikace vyvinuta pro všechny operační systémy a stáhlo si ji už téměř dvě stě tisíc uživatelů,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a pokračovala: „To se projevuje také na obratu, který je přes mobilní telefony a tablety utvářen a který se neustále zvyšuje. V současnosti tvoří nákupy přes mobilní telefony a tablety 7 % celkového obratu Aukra.“

Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více