Obliba e-shopových srovnávačů cen roste

2. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz, Aukro.cz)
K vyhledávání informací o produktech stále více lidí využívá služeb nákupních rádců a vyhledávačů cen, v loňském roce jejich služby využilo více než 35 procent českých nakupujících. Nejvyužívanější jsou internetové vyhledávače, jejich oblíbenost však u zákazníků každoročně klesá. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

Při nákupu na internetu hledají nakupující informace o zboží stále častěji pomocí zkušeností ostatních nakupujících uveřejněných na srovnávačích cen. „Od loňského roku došlo k téměř desetiprocentnímu nárůstu používání cenových srovnávačů při výběru zboží. V Česku jejich služby využívá přes 35 procent uživatelů,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Vyhledávače v současné době používá 45 procent českých a 52 procent slovenských uživatelů, ve srovnání s rokem 2010 je to o šest procent, respektive sedm procent méně.

Tento trend dokládá také způsob, jakým zákazníci vybírají internetové obchody, ve kterých nakoupí. Zatímco na Slovensku používá internetové vyhledávače k výběru e-shopu 40 procent lidí, v České republice se více než 44 procent nakupujících spoléhá na cenové srovnávače a nákupní rádce. „Češi ani Slováci nejsou příliš věrnými klienty, ve svém oblíbeném obchodě nakupuje přibližně 15 procent zákazníků,“ doplnil Demuth.

Nejčastějšími produkty, které si čeští i slovenští nakupující pořizují, jsou oblečení a doplňky. V České Republice patří další příčky bílé technice a hračkám zboží pro děti, na Slovensku knihám a bílé technice. Naopak dlouhodobě nejméně se na internetu nakupují potraviny a sběratelské zboží.

Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více