Obliba e-shopových srovnávačů cen roste

2. 7. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz, Aukro.cz)
K vyhledávání informací o produktech stále více lidí využívá služeb nákupních rádců a vyhledávačů cen, v loňském roce jejich služby využilo více než 35 procent českých nakupujících. Nejvyužívanější jsou internetové vyhledávače, jejich oblíbenost však u zákazníků každoročně klesá. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

Při nákupu na internetu hledají nakupující informace o zboží stále častěji pomocí zkušeností ostatních nakupujících uveřejněných na srovnávačích cen. „Od loňského roku došlo k téměř desetiprocentnímu nárůstu používání cenových srovnávačů při výběru zboží. V Česku jejich služby využívá přes 35 procent uživatelů,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Vyhledávače v současné době používá 45 procent českých a 52 procent slovenských uživatelů, ve srovnání s rokem 2010 je to o šest procent, respektive sedm procent méně.

Tento trend dokládá také způsob, jakým zákazníci vybírají internetové obchody, ve kterých nakoupí. Zatímco na Slovensku používá internetové vyhledávače k výběru e-shopu 40 procent lidí, v České republice se více než 44 procent nakupujících spoléhá na cenové srovnávače a nákupní rádce. „Češi ani Slováci nejsou příliš věrnými klienty, ve svém oblíbeném obchodě nakupuje přibližně 15 procent zákazníků,“ doplnil Demuth.

Nejčastějšími produkty, které si čeští i slovenští nakupující pořizují, jsou oblečení a doplňky. V České Republice patří další příčky bílé technice a hračkám zboží pro děti, na Slovensku knihám a bílé technice. Naopak dlouhodobě nejméně se na internetu nakupují potraviny a sběratelské zboží.

Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více