Novinky

Obliba e-shopových srovnávačů cen roste

K vyhledávání informací o produktech stále více lidí využívá služeb nákupních rádců a vyhledávačů cen, v loňském roce jejich služby využilo více než 35 procent českých nakupujících. Nejvyužívanější jsou internetové vyhledávače, jejich oblíbenost však u zákazníků každoročně klesá. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.

Petra Piscová
Zdroj: Heureka.cz, Aukro.cz
  • 2. 7. 2012
  • 1 min
Obliba e-shopových srovnávačů cen roste

Při nákupu na internetu hledají nakupující informace o zboží stále častěji pomocí zkušeností ostatních nakupujících uveřejněných na srovnávačích cen. „Od loňského roku došlo k téměř desetiprocentnímu nárůstu používání cenových srovnávačů při výběru zboží. V Česku jejich služby využívá přes 35 procent uživatelů,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Vyhledávače v současné době používá 45 procent českých a 52 procent slovenských uživatelů, ve srovnání s rokem 2010 je to o šest procent, respektive sedm procent méně.

Tento trend dokládá také způsob, jakým zákazníci vybírají internetové obchody, ve kterých nakoupí. Zatímco na Slovensku používá internetové vyhledávače k výběru e-shopu 40 procent lidí, v České republice se více než 44 procent nakupujících spoléhá na cenové srovnávače a nákupní rádce. „Češi ani Slováci nejsou příliš věrnými klienty, ve svém oblíbeném obchodě nakupuje přibližně 15 procent zákazníků,“ doplnil Demuth.

Nejčastějšími produkty, které si čeští i slovenští nakupující pořizují, jsou oblečení a doplňky. V České Republice patří další příčky bílé technice a hračkám zboží pro děti, na Slovensku knihám a bílé technice. Naopak dlouhodobě nejméně se na internetu nakupují potraviny a sběratelské zboží.