Nvidia s výrobci PC spolupracuje na virtuální realitě

6. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nvidia)
Cílem nového partnerského projektu, do kterého jsou kromě samotné Nvidie zapojeni výrobci počítačů, notebooků a grafických karet, je nabídnout spolehlivé a funkční řešení pro virtuální realitu. Kompatibilní produkty budou označeny speciálními štítky.

Program má zároveň zabránit nejasnostem při výběru vybavení nutného k hraní her či používání aplikací ve virtuální realitě, které je dostupné na trhu ve stále rostoucím množství.

K zajištění správného fungování virtuální reality je ve srovnání s běžnými 3D hrami a aplikacemi zapotřebí sedminásobek grafického výpočetního výkonu. Pracuje se totiž v režimu nad 90 snímků za vteřinu (fps) a to současně pro dva displeje (každý pro jedno oko).

„Pro některé zákazníky může být zorientování se v nových technologiích, jakou je například VR, obtížné,” řekl Jason Paul, general manager divize emerging technologies ve společnosti Nvidia. „Spolupracujeme se spolehlivými partnery po celém světě, abychom usnadnili nakupování právě pomocí GeForce GTX VR Ready štítku, označení které pomůže zákazníkovi snadno rozpoznat počítač nebo grafickou kartu splňující nároky VR.”

Ekosystém virtuální reality společnosti Nvidia se točí kolem grafických karet GeForce s architekturou Maxwell, která s VR počítala již při svém návrhu. Mimo potřebného výkonu karty rovněž podporují speciální technologie, jako je například Multi-Res Shading, zvyšující výkon až o 50 % při zachování kvality obrazu a snížené odezvě. Mimoto Nvidia na podporu virtuální reality nabízí herní ovladače a vlastní softwarové nástroje pro vývojáře (GameWorks VR a NVIDIA DesignWorks VR).

Štítky: 

Podobné články

Prodej gamingových PC čeká zotavení, herní monitory dále porostou

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky herních počítačů postihl v roce 2023 stejný osud jako celý trh s PC, přičemž herní kategorie meziročně poklesla o 13,2 % na 44 milionů kusů. Herní monitory se tomuto trendu dokázaly postavit, protože jejich nižší ceny pomohly přitáhnout zájem zákazníků, a jejich prodej během roku 2023 podle IDC vzrostl o 20,3. Čtěte více

AOC rozšířilo svou nabídku o 44,5” OLED monitor AG456UCZD s frekvencí 240 Hz

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Herní OLED monitor AGON PRO AG456UCZD s úhlopříčkou 44,5″ poskytuje pohlcující a plynulý herní zážitek. Díky ultraširokoúhlému (21:9) rozlišení WQHD nabízí panoramatický obraz podpořený obnovovací frekvencí 240 Hz a bleskovou dobou odezvy až 0,03 ms GtG. Vizuální zážitek je podtržen zakřivením 800R. Čtěte více

ZOWIE představilo svoji první bezdrátovou myš pro esport

21. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZOWIE by BenQ)
ZOWIE by BenQ, profesionální značka produktů pro esport, představila myš U2. Novinka je prvním představitelem bezdrátové myši určené pro oblast esportu a nabízí rychlost a stabilní výkon. Čtěte více

ASUS začal v ČR a SR prodávat herní monitor ROG Swift OLED PG32UCDM

14. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Novinka se chlubí 32" antireflexním panelem s rozlišením 4K a obnovovací frekvencí 240 Hz. Díky technologii QD-OLED třetí generace nabízí monitor zářivé barvy, nejhlubší odstíny černé a obraz s vysokým jasem. Pokročilý chladič navíc snižujíce pravděpodobnost vypalování obrazu a zlepšuje výkon a životnost OLED panelu. Čtěte více