NVIDIA RTX přináší vykreslování v reálném čase

22. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nvidia)
Ray tracing technologie NVIDIA RTX přináší tvůrcům obsahu a herním vývojářů možnost využít vykreslování v reálném čase ve filmové kvalitě. NVIDIA RTX je výsledkem deseti let vývoje algoritmů počítačové grafiky a architektur grafických karet a skládá se ze škálovatelné technologie běžící na architektuře NVIDIA Volta.

Společnosti jako 4A Games, Epic, Remedy Entertainment a Unity využívají NVIDIA RTX v technologických ukázkách na Game Developers Conference v San Francisku. Prezentují, jaké přinese vykreslování v reálném čase zážitky.

Microsoft DirectX Raytracing API

Technologie je navržena tak, aby podpořila vykreslování obrazu napříč různými rozhraními. NVIDIA úzce spolupracovala se společností Microsoft, aby umožnila plnou podporu RTX technologie v aplikacích, které využívají nové API DirectX Raytracing (DXR).

To, co se dlouho považovalo za konečné řešení jako realistické a živé osvětlení prostředí, odrazy a stíny, střídá ray tracing nabízející novou úroveň realističnosti, která jde daleko nad rámec toho, co je možné získat tradičními vykreslovacími technikami. Ray tracing v reálném čase nahrazuje většinu technik používaných v současnosti a svými realistickými výpočty replikuje způsob, jakým se světlo chová v reálném světě a přináší živější obraz.

NVIDIA Highlights podporuje nové tituly
Call of Duty WWII a Tekken 7 jsou nejnovějšími hrami, které získaly podporu Highlights. Zanedlouho budou tuto funkci mít také Dying Light: Bad Blood a Escape from Tarkov. Hráči prostřednictvím této moderní funkce nahráli již více než půl miliardy videí.

SDK pro NVIDIA Highlights s podporou Unreal Engine a Unity
Integrace NVIDIA Highlights do her bude pro vývojáře mnohem jednodušší. Funkce Highlights se stala v řadách vývojářů velmi populární, protože umožňuje snadno vytvářet vlastní obsah a sdílet jej na sociálních sítích. Nyní je díky novému NVIDIA Highlights SDK dostupnější všem vývojářům, resp. zjednodušuje integraci do her. Lze ji stáhnout zdarma prostřednictvím https://developer.nvidia.com/. Podpora Highlights v plug-inech je nově také v Unity Engine a Unreal Engine, takže je mohou aplikovat i vývojáři využívající tyto enginy.

NVIDIA Ansel má vlastní online hráčskou galerii
Abyste si mohli prohlédnout to nejlepší z NVIDIA Ansel, uvádí NVIDIA galerii ShotwithGeForce.com pro hráče, kteří se chtějí podělit o své oblíbené herními zážitky. Interaktivní galerie, jejíž spuštění proběhlo na Game Developers Conference v San Francisku dává hráčům vlastní prostor pro nahrávání, komentování a lajkování screenshotů pořízených díky NVIDIA Ansel.

GeForce Experience přidává možnost uložit GIF
Aplikace GeForce Experience 3.13.1 přidává možnost uložit video zaznamenané prostřednictvím NVIDIA Highlights ve formátu GIF.

Video : 

Podobné články

Jensen Huang, CEO společnosti Nvidia, představuje akcelerátor B200 a "superčip" GB200

Jaké novinky přinese architektura Nvidia Blackwell?

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Společnost Nvidia představila novou generaci architektury, kterou budou využívat její budoucí GPU. Nová platforma se soustředí primárně na umělou inteligenci a měla by umožnit provoz LLM (velkých jazykových modelů) s miliardami parametrů, současně však s až 25× nižšími náklady a spotřebou energie než u předchůdců. Opět tak bude možné trénovat o něco větší a složitější AI modely. Čtěte více

Standard GDDR7 schválen. Přinese propustnost až 192 GB/s

12. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: JEDEC, TechPowerUp, Tomshardware.com)
Organizace JEDEC zveřejnila finální podobu standardu pamětí pro grafické karty GDDR7. Paměťové čipy pro grafické karty nadcházejících generací podle něho přinesou propustnost až 192 GB/s. Vedle zvýšení výkonu bychom se měli dočkat také lepší energetické efektivity a dalších inovací. Čtěte více
Cooler Master MasterBox 600

CES 2024: Novinky z oblasti komponentů

22. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Další hojně zastoupenou oblastí jsou na veletrhu CES také počítačové komponenty. Nechybělo tady ani dominantní trio ve složení AMD, Intel a Nvidia, kteří zde představili nové grafické čipy a procesory. Co nabídnout však měly i desítky dalších dodavatelů, jejichž novinky také neujdou naší pozornosti. Čtěte více

Nvidia: grafické karty GeForce RTX řady 40 „Super“

14. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nvidia)
Trojici nových grafických karet GeForce RTX řady 40 s přídomek „Super“ (GeForce RTX 4080 SUPER, GeForce RTX 4070 Ti SUPER a GeForce RTX 4070 SUPER) společnost Nvidia promuje primárně v kombinaci s umělou inteligencí. Oproti svým předchůdcům však karty přinášejí mimo jiné také lepší poměr mezi cenou a výkonem. Čtěte více