Nvidia představila cenově dostupné grafiky GeForce RTX 4060
GeForce RTX 4060 Ti a GeForce RTX 4060 přinášejí skvělý poměr ceny a výkonu. Poprvé přinášejí do oblíbené “šedesátkové” třídy společnosti NVIDIA dvojnásobný výkon v porovnání s nejnovějšími herními konzolemi. GeForce RTX 4060 Ti přijde na trh ve variantách s 8 a 16 GB videopaměti.
Ceny nových modelů jsou následující:
- GeForce RTX 4060 Ti 8GB bude vydána 24. 5. s doporučenou cenou 10 499 Kč
- GeForce RTX 4060 Ti 16GB bude vydána v červenci s doporučenou cenou 13 199 Kč
- GeForce RTX 4060 přijde na trh také v červenci s doporučenou cenou 7 899 Kč
DLSS přináší výkon akcelerovaný pomocí AI již do více než 300 titulů
Rodina GPU GeForce RTX 4060 přináší podporu více než více než 300 her a aplikací, které nyní podporují DLSS. Jsou mezi nimi i očekávané tituly s DLSS 3 jako The Lord of the Rings: Gollum nebo Diablo IV. Brzy vyjde takéDLSS 3 plug-in pro Unreal Engine 5.
DLSS 3 ukazuje rostoucí význam umělé inteligence ve hrách. V reálném čase s její pomocí vytváří nové, kvalitní snímky pro plynulejší hraní. Značně tak v kombinaci s technologií DLSS Super Resolution, která využívá AI k vykreslení snímků ve vysokém rozlišení ze vstupu s rozlišením nižším, zvyšuje výkon. Nízká odezva je zachována díky NVIDIA Reflex, která redukuje input lag.
Grafická karta pro hraní v 1 080p
GPU GeForce RTX 4060 Ti je v průměru 2,6× rychlejší než RTX 2060 SUPER a 1,7× rychlejší než GeForce RTX 3060 Ti. U titulů bez funkce generování snímků pomocí AI je RTX 4060 Ti 1,6x rychlejší než RTX 2060 SUPER.
Paměťový subsystém RTX 4060 Ti je vybaven 32 MB vyrovnávací paměti L2 a 8 GB nebo 16 GB paměti GDDR6. RTX 4060 bude disponovat 24 MB vyrovnávací paměti L2 a 8 GB paměti GDDR6. Vyrovnávací paměť L2 snižuje nároky na paměťové rozhraní GPU, což v konečném důsledku zvyšuje výkon a energetickou účinnost.
Výkon v ray tracingu se oproti předchozí generaci výrazně zvýšil díky vylepšením, jako je Shader Execution Reordering nebo nejmodernějším Opacity Micromap a Displaced Micro-Mesh enginům. Tyto inovace umožňují i v těch nejnáročnějších hrách současně implementovat více efektů ray tracingu, a dokonce i plný ray tracing, známý také jako path tracing, pro bezkonkurenční realistický zážitek, který hráče pohltí.
Perfektní pro tvůrce obsahu
Rodina GPU GeForce RTX 4060 těží také z platformy NVIDIA Studio, která tvůrcům navzdory své dostupnější cenovce přináší akceleraci pomocí RTX a nástroje využívající AI. Platforma slouží streamerům, tvůrcům videí, 3D umělcům a dalším kreativcům. Podporuje více než 110 kreativních aplikací, poskytuje trvalou stabilitu díky ovladačům NVIDIA Studio a obsahuje sadu nástrojů s podporou AI, jako jsou NVIDIA Omniverse, Canvas či Broadcast.
Tvůrci z mnoha oborů mohou využívat nová Tensor jádra čtvrté generace, která oproti té minulé výrazně zvyšují výkon při použití AI. Akcelerovaní funkce s podporou umělé inteligence umožňují tvůrcům snadno automatizovat zdlouhavé úlohy a aplikovat pokročilé efekty.
Při tvorbě 3D modelů ve scénách s vysokým rozlišením a ray-tracingem lze očekávat až o 45 % vyšší výkon než u GeForce RTX 3060 z předchozí generace. Přidání DLSS 3 využívajícího AI výrazně zrychluje práci ve viewportu aplikací pro 3D rendering v reálném čase a umožňuje plynulejší editaci s použitým plnohodnotným osvětlením, materiály a fyzikou. Tuto funkci lze využít také v Omniverse, centru propojujícím stávající pracovní postupy při tvorbě 3D grafiky a nahrazující lineární řazení úkonů spoluprací a synchronizací v reálném čase.
Streameři mohou používat osmou generaci video enkodéru NVIDIA NVENC s hardwarovým kódováním AV1 a využívat o 40 % vyšší efektivitu. Livestreamy budou vypadat, jako by byl datový tok zvýšen o oněch 40 %. Díky tomu lze dosáhnout podstatného zvýšení kvality obrazu v oblíbených aplikacích, jako je například OBS Studio. Výhody streamerům přinese také NVIDIA Broadcast a její sada efektů, které pomocí AI vylepšují funkce mikrofonu a webkamery.
Tvůrci videa pak mohou využít přínosů funkcí využívajících AI, mezi něž patří např. Auto-reframe, výběr malých objektů nebo odhad hloubky prostoru. Dostupné jsou v předních aplikacích jako Adobe Premiere Pro a DaVinci Resolve. Možnost exportu v AV1 navíc dovoluje snížit velikost výsledných souborů.