Nové povinnosti o informování zákazníků nesplnila většina ISP. Na co si dát pozor?

11. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTÚ)
Český telekomunikační úřad prověřil všechny poskytovatele služby přístupu k internetu, zda plní nové povinnosti stanovené všeobecným oprávněním, platným od 1. 1. 2021. Ve smluvních dokumentech musí poskytovatelé nově stanovovat přesně specifikované parametry služby přístupu k internetu.

Podle předběžných výsledků kontroly k 3. 2. 2021 naprostá většina poskytovatelů nové povinnosti nesplnila.

Nové povinnosti do smluvních dokumentů promítla jen necelá čtyři procenta poskytovatelů nabízejících buď pouze přístup k internetu v pevném místě, nebo zároveň i mobilní přístup k internetu. Vzhledem k tomu, že smluvní dokumenty podle podmínek všeobecného oprávnění upravili zejména velcí hráči, týkají se provedené změny už 55 % zákazníků.

Poskytovatelé služeb přístupu k internetu, kteří doposud nemají své smluvní dokumenty v souladu s všeobecným oprávněním, musí nedostatky neprodleně odstranit. V opačném případě přikročí Český telekomunikační úřad k sankcím.

Co musí být ve smlouvě ke službě přístupu k internetu

U přístupu v pevném místě musí být ve smlouvě či smluvním dokumentu uvedena inzerovaná rychlost, maximální rychlost, dále běžně dostupná rychlost, která by měla být k dispozici 95 % času a nesmí být stanovena nižší než 60 % rychlosti inzerované, a minimální rychlost, ne nižší než 30 % rychlosti inzerované. V případě mobilního přístupu k internetu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat vedle inzerované rychlosti i o odhadované maximální rychlosti. Ať již u pevného, či mobilního přístupu musí poskytovatelé ve smlouvě informovat o definici velkých odchylek od sjednaného výkonu služby a o možnostech uplatnění prostředků nápravy. Pokud zákazník tyto informace ve smluvních dokumentech nenalezne, měl by se obrátit na operátora.

Podobné články

ČTÚ spustil srovnávač cen a kvality volání, SMS, internetu a dalších služeb

3. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČTÚ)
Český telekomunikační úřad 1. března 2021 spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb elektronických komunikací. Spotřebitel může porovnat ceny a parametry mobilního volání, SMS, dat a mobilního internetu. Od dubna přibydou k porovnání služby volání v pevném místě, internetu v pevném místě a placené televize. Čtěte více

Prodej „bezpečnosti formou služby“ dramaticky poroste na úkor přeprodeje softwaru

18. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Podle průzkumu společnosti Acronis mezi poskytovateli řízených služeb (MSP) dochází v oblasti kybernetické bezpečnosti k dramatickému přesunu poptávky zákazníků od tradičního nákupu softwaru a hardwaru k předplatnému řízených služeb. Čtěte více

Infografika: Důvodů, proč migrovat na RMM řešení, rychle přibývá

28. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Zebra Systems očekává, že v letošním roce dojde k další akceleraci přechodu IT prodejců na modely poskytování řízených služeb MSP). Hlavní příčinou migrace na poskytování vzdáleného monitoringu RMM) a správy je pokračující pandemie a z ní vyplývající požadavky zákazníků na rychlost, flexibilitu a zabezpečení, a následná potřeba samotných IT dodavatelů zvýšit svou produktivitu. Čtěte více

2021 bude rokem vydírání a útoků na poskytovatele služeb a vzdálené pracovníky

4. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acronis)
Acronis ve studii Acronis Cyberthreats Report přináší podrobný přehled aktuálních hrozeb, které nás čekají v letošním roce. V souvislosti s pandemií COVID-19 Acronis varuje před agresivní kybernetickou kriminalitou zaměřenou zejména na šifrování a úniky dat. Mezi zeměmi s největší penetrací zaznamenaných hrozeb se ocitla i Česká republika. Čtěte více