Nevhazujte reklamu, nebo vám dám přes...
Nejen e-mailová schránka, ale i ta klasická poštovní, může přetékat reklamními letáky s nabídkami na vše možné i nemožné. Naštěstí jsou tu i tací, co proti tomu bojují. Dlužno dodat, vlastní cestou.
- 29. 9. 2014
- 1 min
Před nějakou dobou nám v poštovní schránce přistála obálka od dTestu, která se snaží s nepoctivým a nevyžádaným prodejem poctivě bojovat. Jaké bylo naše překvapení, když ačkoliv jsme s touto společností nikdy neměli co do činění, dopis byl adresován na jméno. Kde ho vzali, se příjemce dozví hned na začátku dopisu: „Vaše adresa byla získána z veřejných seznamů (živnostenský a obchodní rejstřík, telefonní seznam aj.), což je v plném souladu s předpisy ČR.“ Už jsme doma, prásknul nás internet a neschopnost úřadů zamezit nekonečnému šíření osobních dat uživatelů.
Po běžné omáčce následuje reklamní nabídka na předplatné časopisu a formy jak ho objednat. Závěr je více než výmluvný: „Přijměte, prosím, od nás malý dárek – samolepku: Prodejci, nezvoňte!“, kterou si můžete nalepit na dveře, pokud si nepřejete, aby Vás podomní prodejci zdržovali svými zaručeně výhodnými nabídkami. Děkuji, že Vám není jedno, co všechno si výrobci a prodejci dovolují.“
Tak si to shrňme. Do poštovní schránky viditelně označené samolepkou dTestu „NEVHAZUJTE REKLAMU,“ přistane dopis s nevyžádanou reklamní nabídkou, od společnosti, která bojuje proti nevyžádané reklamě, podomnímu prodeji apod. Dopis končící „...že Vám není jedno, co všechno si výrobci a prodejci dovolují.“
Být 1. dubna lámu se smíchy nad povedeným aprílem. Takhle mi nezbývá, než si na dveře nalepit novou samolepku „Prodejci, nezvoňte!“ a čekat, koho ta červená barva zase přitáhne.
Ona ta reklama nemusí být vždy špatná. A jak vidno, bez ní to prostě v obchodě nejde. A tak i ti, co se jí snaží korigovat podle mě správným směrem, občas přešlápnou a sami se nevyžádaně připomenou. I sebelepší produkt bez toho, aby se o něm spotřebitel dozvěděl, totiž prodat nejde.