Nepřizpůsobiví
Sami mi jistě dáte za pravdu, že jste zvyklí na různé zákazníky. Nedávno jsem byl svědkem, kdy zákazník přišel do prodejny a chtěl nový notebook od značky IBM. Používal ho doteď, neměl s ním problémy, ale už dosluhuje. Když se ho prodavač zeptal, zda by neměl zájem prohlédnout si notebooky i od jiných značek, tak mu opáčil, že notebooky umí dobře dělat pouze IBM – co naplat, že IBM již deset let notebooky nevyrábí – v tu chvíli byl prodejce na druhé koleji, protože narazil na typického nepřizpůsobivého zákazníka.
- 16. 6. 2014
- 1 min
Většinou jde o lidi v produktivním věku, kteří mají v paměti zažité, že televize umí vyrábět dobře pouze Panasonic, případně Sony, když vysavač, tak jedině ETA, monitory jsou nejlepší od Eiza, funkční routery od Cisca, myši umí pouze Logitech a takto bychom mohli pokračovat dále. Jen málokomu se podaří jejich předpojatost vyvrátit a dokázat jim, že i notebooky jiných značek jsou dobré a kvalitní, že routery čínských značek mají co nabídnout a přitom mohou být levné.
Budete-li s těmito zákazníky chvíli pracovat, možná se vám podaří je přesvědčit k nákupu ICT techniky konkurenční značky, než na kterou jsou zvyklí. Ale nebojte, už se blýská na lepší časy. Tak jak i česká populace stárne, tak mladí vědí, že na trhu existuje více značek. Je to na vás, jakými argumenty zákazníka popíchnete, aby si koupil jinou značku. Chce to znát a vědět, co prodáváte – a pokud jsou naše stránky a časopis návodem a argumentem k prodeji, je to pro nás i pro vás – a koneckonců i pro zákazníka – to nejlepší.