Nepřipravujte se o pojistné plnění
Ať už jste prodejce, distributor, či výrobce, patří k vaší každodenní rutině balení zásilek. Právě tento úkon je jednou z těch nejčastěji podceňovaných částí přepravního procesu. Obal totiž plní ochrannou, manipulační a informační funkci.
- 26. 10. 2015
- 1 min
Z interního průzkumu, který jsme ve Smartexu mezi svými zákazníky provedli, vyplývá, že české firmy za poslední roky udělaly velký posun v balení zásilek. Stále je však co zlepšovat. Až 84 % dotazovaných firem se navíc domnívá, že umí správně připravit balík k odeslání. Dle našeho skutečného zkoumání u odevzdaných zásilek se tak však děje pouze u 34 % z nich.
Překvapilo nás také zjištění, že dotazovaní zákazníci netuší, že díky nevhodnému balení zásilky může dojít při jejím poškození ke krácení plnění, ať už z titulu odpovědnosti dopravce, nebo u pojištění. V krajním případě může být plnění zcela odmítnuto. Pojistitel totiž není povinen poskytnout pojistné plnění v případě ztráty nebo škody způsobené chybným zabalením zásilky neodpovídající běžným obchodním zvyklostem.
Nepodceňujte tedy balení zásilek a nevystavujte se zbytečnému riziku.
Autor: Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex, zaměřené na expresní přepravu zásilek