Novinky

Není nákup jako nákup aneb vůl je volem a volem zůstane

Aša Kubová

  • 10. 9. 2012
  • 2 min

Nákup by měl lidi bavit. Vím, že pro většinu lidí je to povinnost, ale ruku na srdce, když si jdete vybírat něco, co je pro vás důležité, jdete koupit něco, o čem přemýšlíte, na co se těšíte, na co šetříte, tak si to chcete užít! Díky internetu během pár sekund zjistíte dostupnost i průměrnou výši své investice. Zbývá se rozhodnout, kde nakoupíte. Zda v e-shopu, nebo v kamenné prodejně.

Snažím se jít jako žena žijící v 21. století příkladem a držet krok s dobou. Osobně jsem pyšná na maličkosti typu – používání internetového bankovnictví, dotykového mobilu, používaní internetu v mobilu, i když to je v dnešní době předpoklad a nutnost. I přestože jsem příznivcem e-shopů, rozhodla jsem se pro nákup dětské cyklosedačky ve specializované kamenné prodejně. Vedlo mě k tomu několik faktů:

1. Odborně mi poradí.
2. Zajistí mi servis kola.
3. Namontují mi sedačku.
4. Dostanu záruku, jak na sedačku, tak na montáž.
5. Nechám vydělat sympatické kamenné prodejně.

A teď realita. Volala jsem do prodejny, abych se informovala o ceně a o tom, zda sedačku vůbec mají, jelikož ji oficiálně na webu nenabízí (mimosezonní zboží). Domluvila jsem se, že přijedu osobně, aby mi ji na kolo rovnou namontovali, a já měla jistotu, že bude správně uchycena. Přijela jsem do prodejny s kolem i s dcerou. Cestou MHD, kdy jsem v jedné ruce měla dítě a ve druhé kolo, jsem přemýšlela o nekonečnosti eskalátorů, rozepisovat se o tom nebudu, ale musím říci, že jednou mi to stačilo.

V obchodě jsme se dozvěděla, že sedačku mají pouze jednu, za to v nejvyšší cenové relaci. Prodejce mi ještě vynadal, když celá zpocená a značně špinavá od toho kola s dítětem v náručí jsem se na něj obořila, že si snad ze mě dělá srandu. Táhnu se půl hodiny MHD, abych zjistila, že jsem natolik blbá, že mi nedošlo, že mi odpověděl pouze na dotaz, v jaké cenové relaci sedačky mají, ale nepochopila jsem, že to myslel všeobecně, tedy ne, jaké mají rovnou na prodejně.

Chtěla jsem odejít, ale představa, že se opět táhnu s dcerou a kolem mě přinutila paradoxně objednat levnější cyklosedačku. Nechala jsem uskladnit kolo, zajistila servis a odjela domů. Za dva dny jsem si měla přijet, a než jsem vyrazila, raději jsem si telefonicky ověřila, zda je i namontována. Samozřejmě nebyla. Konec dobrý, všechno dobré, věřím, že až budete číst tyto řádky, budu mít s dcerou za sebou pár radostných kilometrů :-).

A závěr? Vážení, nechat zákazníka cestovat dvakrát zbytečně je vrchol. Někteří u své práce evidentně nepřemýšlejí. Milí reselleři, prosím vás nepřipojujte se k nim i vy. I když prodáváte špičkové zboží, je nutné mít k zákazníkovi individuální přístup a úctu. Ne nadarmo se říká: „Náš zákazník, náš pán“. Ono udělat ze zákazníka vola je přínosné leda tak pro konkurenci :-).