Novinky

Není kaňka jako kaňka

Andrea Čiháková

  • 15. 10. 2012
  • 1 min

Kvůli propagaci našeho pátého ročníku ankety Český a Slovenský IT distributor roku 2012 jsme se s kolegyněmi nechaly zvěčnit na marketingové materiály se slogany nabádajícími k hlasování a s QR kódy. Tyto letáčky rozdáváme na různých akcích, počínaje školeními a konče dealerskými setkáními – a jen tak mezi námi – moc se všem líbí :-). Co mě však překvapilo, byla reakce mého kamaráda Rendi. Byli jsme jednoho večera u společného stolu s přáteli, povídali jsme si, a jen on seděl v koutku a nemluvil, pořád tu mojí fotku natáčel a zkoumal ji z rozličných úhlů. Po chvíli už jsem to nevydržela a zeptala se ho: „Co s tím je?“

Jeho odpověď mě naprosto odzbrojila: „Coby, nic… hledám ten trojrozměrný obrázek!“ Všichni jsme se rozesmáli, nikdo z nás totiž netušil, o co vlastně jde. Až po chvíli jsme pochopili, že natáčí do různých úhlů právě QR kód a čeká, že uvidí nějaký fantastický trojrozměrný obrazec. Renďa nám vysvětlil, že termín QR kód nikdy neslyšel, a dodal: „A nemachrujte, jo?“ Zdál se téměř uražený, ale na tváři měl naštěstí stále úsměv.

Co je QR kód, jsme kamarádovi samozřejmě vysvětlili a příště už bude moudřejší. Ale vědí i vaši zákazníci o novinkách, technologiích, QR kódech či o vaší nabídce? Vědí, co vlastně prodáváte za zboží? Vědí, co jim můžete v oblasti služeb nabídnout? Zde je vaše příležitost – ukazujte na příkladech, vysvětlujte a učte je! Protože se vám to vyplatí.