Nejvíce se reklamují mobily, MP3 přehrávače a GPSky

2. 12. 2011. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Průzkum na téma, které zboží se reklamuje nejvíce, provedla Kasa.cz. V porovnání s předchozím rokem klesla reklamovanost zboží ze 4,4 procenta na 2,8 procenta a u nejprodávanějších značek dokonce na 2,6 procenta. Za poslední rok byl tedy reklamován či vrácen bez udání důvodu každý 36. zakoupený produkt.

Mezi top deset nejprodávanějšími značkami na Kasa.cz mají nejmenší procento reklamací Krups (1 procento), Whirlpool (1,4 procenta) a Bosch (1,6 procenta). Pod průměrnou hodnotou reklamovanosti jsou Philips, Electrolux, Tefal a Eta. Pokud rozšíříme záběr na 50 nejprodávanějších značek na Kasa.cz, tak nejmenší procento reklamací vykazuje Sodastream (0,2 procenta), Kingston (0,8 procenta), Krups (1 procento), AEG (1,1 procenta) a Belkin (1,3 procenta).

Z hlediska počtu reklamací patří k nejproblematičtějším kategoriím mobily, MP3 přehrávače a GPS, kde reklamovanost představuje 9,6 procenta, tedy téměř 3,5násobek celkového průměru. Na druhém konci pomyslného žebříčku stojí drogerie a parfémy s půl procentem reklamací, zboží pro děti a zábavu s jedním procentem a kategorie Auto-moto s 1,3 procentem.

Při pohledu na historická data je zřejmé, že kategorie mobilů, MP3 přehrávačů je nejrizikovější již tradičně, protože v poměru k prodejům generovaly nejvíce reklamací vloni i v roce 2009. Nadprůměrné reklamace má vcelku překvapivě zboží z kategorie Hodinky a šperky (4,2 procenta), více než průměrně jsou reklamovány také produkty z kategorie Televize a Audio-video (3,8 procenta).

Uvedená data zahrnují nejen reklamace, ale také vrácení zboží bez udání důvodu. Možnost vrátit zboží bez udání důvodu způsobuje i drobný rozdíl v reklamovanosti kuchyňských spotřebičů vestavných (1,9 procenta) a volně stojících (1,7 procenta). „U vestavěných spotřebičů se často stává, že se lidem nepodaří trefit do rozměrů, a zboží pak vracejí bez udání důvodu. Neplatí, že vestavné spotřebiče jsou poruchovější než volně stojící,“ řekla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Obrazová galerie: