Nejcennější značkou světa je Apple

11. 5. 2011. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Millward Brown a DCD Publishing)
Apple v tomto roce po čtyřech letech předběhla společnost Google. Ta je nyní druhá. Hodnotu Apple za poslední rok zvýšil o 84 procent. Třetí nejcennější značkou světa je IBM. Žebříček BrandZ Top100 každoročně sestavuje firma Millward Brown.

Applu se daří především díky mobilním telefonům iPhone s mobilním operačním systémem iOS a také tabletům iPad. Hodnota firmy se nyní odhaduje na 153 miliard dolarů (2,6 bilionu korun).

Google je ceněn na 111 miliard dolarů (1,8 bilionu korun) a třetí je IBM, jejíž hodnota je odhadována na 100 miliard dolarů (1,7 bilionu korun).

Čtvrtá pozice patří McDonald's a pátá Microsoftu. V žebříčku se letos poprvé objevil také Facebook s hodnotou 19,1 miliardy dolarů.

Z pěti nejcennějších značek jsou hned čtyři technologické.