Nebuďte otrávení jako mnozí úředníci
- 6. 8. 2012
- 2 min
Možná i vy máte hokej v tom, kdo vlastně teď jsem. Ne, Reseller Magazine nemá novou zaměstnankyni, to se jen Andrea Badová vdala a změnilo se jí příjmení na Čiháková. Na tom není vůbec nic udivujícího, jen se tím vysvětlila změna příjmení u článků a kdo je ta divná, záhadná paní, která se do telefonu představuje dosud neznámým jménem. Ne, není to omyl, a proto vás prosím, nezavěšujte. Jako jedna dáma, která volala slečnu Badovou, a než jsem jí stihla vysvětlit, že volá správně, zavěsila.
Peripetie nenastaly jen v práci. Horší je to s úřady. To by člověk nevěřil, jakou nezměrnou trpělivostí se jeden musí vyzbrojit po svatbě. A nejde jen o manžela :-). Vyřízení nového občanského průkazu proběhlo hladce – tedy až na nával malých dětí, které si v době prázdnin vyřizují nesmyslné cestovní pasy, a tak vám s kočárky (ano, ty děti) najíždějí na nohy, křičí, a když se mají fotit, pláčou a utíkají z kabinky pryč, čímž zdržují ostatní. Horší to však bylo s dalšími institucemi. Nevěřila bych, co všechno je nutné vyřídit a jak si úředníci dávají na čas, než si k přepážce zavolají dalšího klienta (to by dřív vykvetl kedluben).
Pozorovat úředníky byla pro mě muka. Pauzička na kafíčko, pauza na toaletu, svačinka, pauza jen tak pro nic za nic a zábava na internetu (jeden úředník si „zrovna“ objednával v e-shopu ponožky a jeho omluva? Cituji: „Chvíli vydržte, madam!“ Proč zrovna já?) Strávila jsem na úřadech celý den a přišla tak o den dovolené.
Tímto sloupkem jsem chtěla nejen upozornit na to, že jsem to stále já, jen s jiným příjmením, ale především na to, že byste si měli dávat pozor, jak se chováte před svými zákazníky. Jako jsem já pozorovala na úřadě otrávené tváře „ouředníčků“, i vaši zákazníci si pečlivě všímají, s jakou ochotou a rychlostí je jdete obsloužit. Jestli si dáváte „pauzu na kafíčko“, nebo zda neváháte, spěcháte zákazníkovi v ústrety a snažíte se najít to nejlepší řešení jeho problému.