Nábytek pro tchýni – nadlidský to úkol
- 16. 7. 2012
- 1 min
Blížil se den D, den, kdy tchýně měla oslavit narozeniny. Můj muž jí vymyslel skvělý dárek – pořídí jí zahradní nábytek. Samozřejmě ne ledajaký. Maminka má poněkud vyšší nároky, a tak si přímo nadiktovala, jaké rozměry by měl dřevěný nábytek mít, a přidala i další kritéria, která musel splňovat. Na tom nebylo nic složitého – neuvěřitelná šlamastika byla ovšem sehnat ho. V požadovaném rozměru to bylo téměř nemožné.
Díky strýčkovi Googlu jsme našli několik internetových prodejen, kde nabízeli nábytek, který splňoval všechna kritéria – od rozměrů, možnosti polohování sedaček až po jakost dřeva. A tak jsme jej objednali. Druhý den z obchodu telefonovali, že se omlouvají, ale nábytek nemají. Objednali jsme tedy stejný nábytek u jiného internetového prodejce.
Ještě týž den však daná firma telefonovala, že tento nábytek se již nevyrábí, ale že má na skladě jiný, zda tedy nechceme ten. Byl o dost větší, paní netušila, zda je polohovatelný, a neznala ani žádné jiné bližší technické specifikace. Zkrátka působila dojmem, že absolutně neví, co prodává, ale i to, o čem nic nevěděla, se snažila prodat. Zrušili jsme tedy objednávku i u tohoto e-shopu.
Řekli jsme si do třetice všeho dobrého – a objednali nábytek u další firmy. Asi už ani nemusím psát, co následovalo. Ano, tipujete správně. Tchýně měla narozeniny v květnu. Nábytek doteď nemá. Je to marné…
A co z toho všeho vyplývá? Dobrý obchodník ví, co nabízí, a pokud to na skladě nemá, neuvádí na svých internetových stránkách informaci, že zboží je k dodání. Dobrý obchodník má přehled, umí komunikovat se zákazníkem, a když dojde k chybě, umí nabídnout řešení, dokáže se omluvit a najít alternativu. Dobrý obchodník zkrátka umí prodávat!