Novinky

Na jeden telefonát

Richard Voigts

  • 2. 8. 2010
  • 1 min

Na jedno kliknutí, na jeden telefonát - řekněte prostě zákazníkovi, že „to" bude od vás mít všechno na jedno kliknutí myši, nebo na jeden telefonát.

Když tato slova čtu v propagačních materiálech výrobců a poskytovatelů služeb, už se těmto zdánlivým klišé jen usmívám. Ale přece. Nedávno jsme měli „baráčnickou" schůzi, kde výbor našeho společenství vlastníků bytů společně s kontrolní komisí řešili to a ono. U jednoho z techničtěji vypadajících problémů jsme já a ještě jeden člověk ihned začali vymýšlet technická řešení. Předseda výboru nás však ihned přerušil: „Vy dva moc přemýšlíte! Nechte to vymyslet odborníky, a my si pak vybereme. Koneckonců to chci dostat jako součást kompletní dodávky, na jeden telefonát."

Zastyděl jsem se v tu chvíli před sebou. Na jedno kliknutí, na jeden telefonát, to přece nejsou žádná prázdná slova, žádné klišé. Nabídněte vašemu zákazníkovi kompletní službu s danou kvalitou (doba odezvy, doba do vyřešení problému apod.) a vyčíslete navíc, kolik mu to ušetří - od dalších telefonátů až po jeho vlastní čas, který jinak může věnovat „svému vlastnímu předmětu podnikání". Stejně jako jsem se zastyděl, uvědomil jsem si, jak málo jsem si v tu chvíli vážil svého volného času, který bych jinak strávil vymýšlením a „objevováním Ameriky".

Podejte to tedy vašemu zákazníkovi tak, aby dospěl k přesvědčení, že by byl blázen, kdyby do toho nešel. Získat dodávku služby na jeden telefonát, to není klišé. Přesvědčte ho o tom.