Na dovolené jsou i starší online

28. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Strávit celou dovolenou offline dokáže pouze 38 % Čechů. Nejvíce závislí jsou na internetu muži, na dovolené jich je připojeno 65 %. Internet na dovolené využívají čím dál více i lidé starší 50 let, v této věkové skupině se běžně připojuje více jak 50 % lidí. Zjistil to web Heureka.cz a agentura NMS.
Foto: Sxc.hu

Strávit celou dovolenou „off-line“ dokáže pouze 38 % Čechů. Nejvíce závislí jsou na internetu muži, na dovolené jich je připojeno 65 %. Internet na dovolené využívají čím dál více i lidé starší padesáti let, v této věkové skupině se běžně připojuje přes polovinu lidí. Zjistil to web Heureka.cz a agentura NMS.

Nejčastěji se lidé připojují přes wi-fi z vlastního notebooku, tuto možnost volí 29 % dovolenkářů. Přes notebooky se častěji připojují ženy, naopak připojování přes chytré telefony si více oblíbili muži.

Jednoznačně nejoblíbenějšími stránkami, které Češi na dovolené navštěvují, jsou zpravodajské portály, ty navštěvuje 42 % lidí. Ani na dovolené však lidé nezapomínají na nakupování. „Internetové obchody navštěvuje na dovolené 21 % lidí, nejčastěji jsou to mladí lidé do 30 ti let,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz.

Na dovolených lidé také používají mobilní aplikace. Nejčastěji používanými mobilními aplikacemi na dovolené jsou mezi Čechy GPS a jízdní řády, které používá 52 % lidí. Mezi další oblíbené aplikace patří počasí a hry. „Zajímavé je, že častěji na dovolené používají aplikace muži (79 %) než ženy (67 %),“ doplnil ředitel agentury NMS Research Michal Oususký.

Připojujete se na dovolené k internetu?CELÁ ČRMUŽIŽENY
Ano, používám místní počítač v kavárně, hotelu16 %18 %13 %
Ano, připojuji se přes chytrý telefon17 %19 %16 %
Ano, připojuji se přes wi-fi na vlastní notebook29 %28 %30 %
Ne38 %35 %42 %
 
Které všechny stránky (www) na dovolené navštěvujete na svém chytrém telefonu? CELÁ ČRMUŽIŽENY
Zpravodajství42 %44 %38 %
Počasí27 %26 %29 %
GPS a jízdní řády27 %24 %32 %
Nakupování na internetu21 %23 %19 %
Hry a zábava15 %14 %16 %
 
Jaké všechny aplikace nejčastěji používáte na dovolené?CELÁ ČRMUŽIŽENY
GPS a jízdní řády52 %65 %33 %
Počasí47 %52 %39 %
Hry a zábava41 %46 %34 %
Zpravodajství26 %26 %25 %
Nakupování na internetu9 %8 %10 %
Štítky: 

Podobné články

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více