Monitory AOC a Philips si drží vedoucí pozici na evropském trhu
Celkový evropský trh po loňském propadu vykázal oživení. Západoevropský trh se již stabilizoval, východoevropský trh pak alespoň snížil svůj tržní pokles. Monitory AOC a Philips pokračovaly v úspěšném rozvoji a růstem opět překonaly evropský trh jako takový.
Na trhu východní Evropy zvýšily obě firmy společně svůj podíl na trhu o více než pět procent ve srovnání s loňským rokem, čímž se zvýšil odstup od druhé pozice na trhu na více než osm procent.
Společnostem AOC i MMD (monitory Philips) se rovněž dařilo a dosáhly dalšího růstu podílu na trhu. V posledním čtvrtletí 2015 růst za obě společnosti dosáhl o 4,5 procenta více než ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku. S téměř 15procentním tržním podílem v součtu, drží AOC a MMD společnou pozici číslo jedna na celoevropském trhu.
Při pohledu na východní Evropu dosáhl společný tržní podíl AOC a MMD téměř 24 %, což z nich udělalo jedničku také v tomto regionu. V posledním čtvrtletí 2015 zaznamenal Philips růst podílu na trhu na úrovni deseti procent ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. AOC dosáhlo dokonce ještě lepšího výsledku s nárůstem podílu na trhu o 33 %.
„Stejně jako celý IT business i monitory mají za sebou náročný rok 2015. Všichni hráči na trhu se museli vypořádat se změnami kurzu dolaru a ekonomickými nejistotami na některých trzích. I navzdory složité situaci se nám podařilo růst se značkou AOC i Philips. Je to dobrý základ pro další rozvoj a růst na oživujícím se trhu,“ řekl Jiří Dubina, regional sales director v MMD.
Také prodej monitorů v České republice a na Slovensku zaznamenal pozitivní signály a obě značky na těchto trzích rostly. Philips celkově o více než 26 % ve čtvrtém čtvrtletí 2015 ve srovnání s rokem předchozím. Dosáhl tak svého historicky nevyššího podílu na trhu a s více než 13 % je číslem jedna. Pozitivní výsledky zaznamenalo i AOC se svým téměř 50% růstem ve čtvrtém čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.