Marketingová hra jménem slevové servery
- 7. 3. 2011
- 1 min
První slevové servery v Česku vznikly vloni na jaře. Vzorem jim byl nejznámější podobný americký server Groupon.com. Dnes jich jen v Čechách existuje na 190 a nové stále vznikají. Jejich náplní je poskytovat slevy na vybrané služby, jídlo, ale i zboží. Nic však není zadarmo...
V mnoha případech tak jde o slevy neslevy. Systémy nabízející hromadné slevy se pohybují někde na pomyslné hranici podvodu a skvělého marketingového tahu. Obvykle se provozovatel spojí s nějakým partnerem a nabídne umělou ceníkovou položku. Tu v normálním ceníku zpravidla nenajdete, takže si nemůžete udělat přesnou představu, jak výhodná sleva je. Oproti obdobné nabízené službě je navýšena, a pak slavnostně snížena na některém ze slevomatů.
Je to legální. Lidé to mají rádi, a tak proč na tom nevydělávat, že? A proč je to tak úspěšné? Protože lidé si rádi hrají a slyší na slevy. Mnohdy si však nedokážou onu nabízenou slevu pořádně spočítat, ale když vidí, že ostatní to kupují, na lákavé fotografii to vypadá dobře, což se jim líbí, tak zapůsobí jev tzv. davového šílenství a sáhnou po tom také.
Tato marketingová hra bude ještě nějakou dobu na vzestupu, ale brzy se omrzí a bublina jménem slevové servery pomalu splaskne. Na trhu přežije jen několik serverů (osobně si myslím kolem pěti) a bude po všem. Živě si ještě pamatuji na předloňský boom aukčních serverů s platbou za příhoz (jak Cosmito či Bonus). Dnes byste je spočítali na prstech jedné ruky.