Novinky

Marketing přes medový kopírák

Dříve jsem pro pobavení četl satirický týdeník Dikobraz, v současné době se vždy dobře pobavím nad PR články. Očividně je všem píše jeden člověk, nebo všichni jedou podle stejného mustru.

Jan Bára

  • 17. 8. 2015
  • 1 min
Marketing přes medový kopírák

Na prvním místě je vždy zákazník, jsme mu bezmezně oddáni a děláme pro něj maximum. V překladu to znamená „zákazníku jsi nám ukradený, zajímají nás pouze tvoje peníze“. To, že se obchoduje pro zisk, se hezky zaobalí do slovíček „vše pro zákazníka“ a „nás práce prostě baví“.

Hned v závěsu se drží cíle v podobě zdvojnásobení, ztrojnásobení nebo jen násobení obratu. Obrat je prostě magický a bez jeho zvyšování by to nešlo. Přemýšlím, že si dám inzerát „Přijmu místo v IT společnosti, kterou zajímá pouze obrat (tj. téměř jakékoliv v ČR), budu pilně pracovat, snížím zisky na minimum, ale obrat raketově vystřelí.“ Věřím, že by se o mě poprali. Pracovat někde, kde se mzdy platí z obratu, bylo vždy mým snem.

Ne vše je vždy růžové, a tak je potřeba si povzdychnout na téma „snižování cen“. Ach, ta konkurence, ničí stále ceny, stále je snižuje a nám se snižuje zisk, nebo vlastně co to povídám, chci říct, snižuje se nám obrat, který nás zajímá. Je paradoxem, že největší křiklouni systém podrážení cen vytvořili, nové (rozuměj přetažené) distribuce rozjíždějí právě tím, že ceny setnou na nulu, aby si přetáhli zákazníka konkurence. Přetažená distribuce, přetažený zákazník... nějak tu chybí ten poslední, který by potřeboval přetáhnout...

Na závěr se vše pocukruje větičkou „Spolupracujte s námi, my jsme jiní než konkurence.“, a dílo je dokonáno, už to jen stačí rozeslat hromadným e-mailem a fakturou za dobře odvedený PR článek. On se vždy najde někdo, kdo to koupí a doplní o vlastní jméno.