Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Nedávný průzkum společnosti Salesforce mezi 600 IT profesionály ukázal, že malé a střední podniky (SMB) mají větší důvěru v umělou inteligenci a její přínosy než jejich korporátní protějšky. Dokonce natolik, že se naprostá většina (95 %) IT profesionálů pracujících v malých a středních podnicích cítí naprosto jistě při využívání generativní AI a vidí v této technologii větší příležitost pro růst příjmů.

Proč je to důležité: Vzestup nových generativních technologií umělé inteligence demokratizuje inovace a umožňuje malým a středním podnikům konkurovat za rovnějších podmínek. Průzkum ukazuje, že díky využívání AI získávají malé a střední podniky hlubší obchodní zkušenosti, zvyšují příjmy a zlepšují zkušenosti zákazníků.

Z průzkumu společnosti Salesforce vyplynulo, že:

1. Malé a střední podniky si jsou jistější svými dovednostmi v oblasti umělé inteligence než jejich protějšky z řad korporátů

2. Malé a střední podniky podporují růst pomocí umělé inteligence, zatímco velké firmy se zaměřují na provozní efektivitu

Tři hlavní výhody umělé inteligence pro malé a střední podniky:

  1. Zlepšení obchodních zkušeností
  2. Zvýšení příjmů
  3. Zlepšená zákaznická zkušenost

Tři hlavní přínosy umělé inteligence pro velké firmy:

  1. Automatizace rutinních úkolů
  2. Zvýšení efektivity
  3. Zlepšená zákaznická zkušenost

Perspektiva podle společnosti Salesforce: „Umělá inteligence skutečně vyrovnává podmínky pro malé a střední podniky. Díky generativní AI, která přebírá velkou část jejich opakujících se a někdy i podřadných úkolů v plně propojené sadě produktů, mají týmy SMB najednou více času na strategičtější a hodnotnější práci, jako je navazování kontaktů s potenciálními zákazníky a partnery. Díky tomu mohou být stejně rychlí - nebo ještě rychlejší než větší společnosti - a zároveň výrazně zlepšit zákaznickou zkušenost,“ uvedl Kristopher Billmaier, GM Starter  Suite.

Metodika

Společnost Salesforce provedla ve spolupráci s firmou Vanson Bourne dvojitě anonymní průzkum mezi 600 IT profesionály (200 vedoucích IT pracovníků a 400 individuálních IT pracovníků) v Austrálii, Francii, Německu, Velké Británii a Spojených státech. Průzkum byl proveden v období od prosince 2023 do ledna 2024.

Štítky: 

Podobné články

Počítače s AI budou do konce roku 2025 tvořit 31 % veškerých prodejů

5. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle společnosti Gartner budou počítače s nativní podporou umělé inteligence (AI) do konce roku 2025 představovat 31 % celosvětového trhu. Celkem by se jich mělo letos prodat 77,8 milionů kusů. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více
Martina Vlčková, CCO v SWS

Martina Vlčková (ALSO/SWS): Naše nabídka se výrazně rozšířila

2. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ALSO/SWS)
S Martinou Vlčkovou, CCO v SWS, jsme při příležitosti letošního ALSO Cloud Summitu v Hradci Králové hovořili o aktuálním dění v této společnosti. Z rozhovoru se třeba dozvíte, jak se firmě aktuálně daří, jaké má plány do budoucna, kam by se chtěla posouvat a jak by se chtěla profilovat směrem k resellerům. Čtěte více