LG představilo OLED televizor s ohebnou rolovací obrazovkou

11. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Společnost LG na veletrhu CES 2019 představila světu novou generaci televizorů uvedením světově prvního ohebného OLED TV. LG SIGNATURE OLED TV R (model 65R9) mění definici televizoru díky variabilnímu designu, který umožňuje OLED technologie. Nejde jen o ukázku technického mistrovství, ale i o produkt s tou nejvyšší kvalitou obrazu a zvuku.

Od začátku moderní éry rostly rozměry televizních obrazovek s tím, jak se zlepšovalo rozlišení, a uživatelé požadovali hlubší prožitek ze sledování televize. Cenou za to byl velký černý obdélník, který dominoval místnosti, i když televizor nebyl v provozu. Výrobci se ve snaze udělat televizory méně nápadné předháněli v tvorbě stále tenčích obrazovek a zaměřovali se na to, aby design byl co nejméně rušivý.

S nabídkou loňské LG SIGNATURE OLED TV W společnost LG odstranila tradiční koncept, který se zaměřoval na jednoduchost obrazovky. Televizorem s přezdívkou Wall TV společnost LG dokázala, že televizor může poskytovat výkon, decentnost i krásu současně. Poslední snaha LG posouvá tento úspěch na novou úroveň. Společnost LG totiž vytvořila televizor s displejem, který se jakoby kouzlem objevuje a mizí. Jde o revoluční inovaci, která zdánlivě popírá logiku. Písmeno „R“ v názvu LG SIGNATURE OLED TV R znamená stvoření revoluce v domácí zábavě a redefinici prostoru pomocí schopnosti objevit se a sbalit na stisk tlačítka.

Ohebný OLED televizor opravdu mění pravidla hry, osvobozuje uživatele od limitů a umožňuje uspořádat vlastní osobní prostor, který již nemusí být celou dobu vyhrazený sledování televize. LG SIGNATURE OLED TV R se umí proměnit tak, aby nabízela tři různé možnosti sledování – Full View, Line View a Zero View. To zákazníkům dovoluje používat televizor způsoby, které byly před vznikem technologie OLED nemožné.

Režim Full View využívá celý rozsah obrazovky a totéž platí, pokud jde o kontrast, hloubku a realismus. Pozoruhodná kvalita obrazu a zvuku s umělou inteligencí, která běží na inteligentním procesoru LG druhé generace α (Alpha) 9, stejně jako algoritmus deep learning, dělají z  televizoru třídu samu pro sebe. Uživatelé mohou používat hlas k instruování služby Amazon Alexa, nového doplňku k letošní řadě televizorů LG s umělou inteligencí. Novinkou je také podpora pro Apple AirPlay 2 a HomeKit. Díky podpoře pro AirPlay 2 mohou uživatelé snadno přehrávat videa z iTunes a dalších videoaplikací, hudbu a fotky přímo ze svých zařízení Apple. S podporou Apple HomeKit budou zákazníci moci ovládat svůj televizor LG pomocí aplikace Home nebo požadavků na Siri.

Režim Line View umožňuje, aby TV byla částečně vysunutá, což dovolí vykonávat specifické úkoly, které nevyžadují celou televizní obrazovku. V Line View mohou uživatelé vybírat z funkcí, jako jsou Clock, Frame, Mood, Music a Home Dashboard. Například mód Clock zobrazí hodiny a počasí, mód Frame servíruje fotografie sdílené z chytrého telefonu a mód Mood vytvoří uvolněnou atmosféru.

V režimu Zero View je celá obrazovka skryta pohledu a uschována v základně. Dokonce i v tomto režimu si však mohou uživatelé vychutnat hudbu nebo jiný zvukový obsah linoucí se ze 4.2kanálového stowattového audio systému s podporou Dolby Atmos. Prémiový původ audia je jasně vidět na celé jednotce, od broušeného hliníkového pouzdra až po kryt reproduktoru z vlny navržený dánskou firmou Kvadrat.

Video : 
Štítky: 
Televizory, LG Electronics

Podobné články

Aplikace Philips Hue Sync TV rozšiřuje spolupráci se Samsung SmartThings a míří do ČR a SR

2. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Signify)
Již více než rok si mohou diváci propojit svůj kompatibilní Samsung televizor se svítidly Philips Hue a vytvořit si tak pohlcující atmosféru díky kombinaci interaktivního osvětlení a domácího kina. Aplikace Philips Hue Sync TV bude nově k dispozici také pro uživatele v ČR a SR. Novinkou je také možnost měsíčního předplatného. Čtěte více

EET Group se stala distributorem displejů a videostěn Leyard

14. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: EET Group)
Skupina EET Group uzavřela strategické celoevropské partnerství se společností Leyard Europe. Leyard je světovým lídrem v oblasti řešení displejů a digital signage známých svými inovacemi a špičkovými technologiemi, které od roku 1995 stanovují průmyslové standardy kvality a výkonu. Čtěte více

Samsung vládne globálnímu trhu s televizory už 18 let v řadě

11. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Výzkumná firma Omdia ohlásila, že Samsung v roce 2023 dosáhl na globálním trhu s televizory podílu 30,1 % a díky tomu si upevnil pozici světové jedničky, kterou drží už od roku 2006. Za úspěchem stojí zejména strategická orientace na kvalitnější televizory s větší úhlopříčkou, kde bodují modely Samsung s technologií QLED a OLED. Čtěte více

TCL je již druhým rokem po sobě druhým největším výrobcem TV

29. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Značka TCL Electronics byla společností Omdia, která se zabývá průzkumem trhu, opět uznána za Global Top 2 TV Brand. TCL v roce 2023 dodala na trh více než 25 milionu televizorů, což představuje 12,5% podíl na trhu. Čtěte více