Lenovu se daří i na českém trhu

9. 11. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Lenovo)
Celkem 36 965 počítačů prodaných v České republice představuje pro Lenovo 10,8procentní podíl na trhu. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jsou výsledky prodeje o 37,8 procenta vyšší, přičemž celkový český trh ve stejném období poklesl o 14 procent.

V kategorii notebooků zaznamenala společnost Lenovo prodej 28 863 kusů a tržní podíl 11 procent, v kategorii desktopů pak s  8 102 prodanými kusy 10procentní podíl na trhu a 100procentní nárůst oproti stejnému období loňského roku.

Tato čísla vyplývají z údajů o stavu trhu, které zveřejnila výzkumná společnost IDC ve svých čtvrtletních zprávách PC Tracker. Mezi čtveřicí nejpopulárnějších značek počítačů na našem trhu je růst prodeje společnosti Lenovo i v tomto čtvrtletí výjimečný. Společnost Lenovo tak v součtu prodaných kusů za první tři kvartály roku 2011 dosáhla třetí příčky na českém trhu.

S výsledky prodeje počítačů a notebooků jsme spokojeni. Vidíme hodně prostoru pro profitabilní růst, inovace a dlouhodobý úspěch v sektoru výpočetní techniky. Pro nás je to jednoznačné potvrzení správné strategie a volby produktů pro český trh,“ řekl Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Czech Republic.

Společnost Lenovo dosahuje výrazného úspěchu i v globálním měřítku. Podle posledních předběžných výsledků IDC za uplynulé čtvrtletní prodala celosvětově 12,6 milionu počítačů a dosáhla rekordního podílu na trhu 13,7 procenta. Stala se tak druhým největším výrobcem počítačů na světě a odsunula Dell na třetí a Acer na čtvrtou pozici. Lenovo tak patří k nejrychleji rostoucím společnostem mezi výrobců počítačů už sedmý kvartál za sebou.

Lenovo je číslo jedna v Číně, která již dnes v počtu prodaných kusů předčí USA. V roce 2011 dokončila joint-venture s japonskou společností NEC a stala se lídrem také na japonském trhu. Na dvou ze tří největších světových PC trhů je tak již jedničkou.

V roce 2011 se umístila na 450. příčce v žebříčku nejvýznamnějších světových společností Fortune Global 500.