Kvalitnější služby pro uživatele ERP

11. 3. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: IFS )
Ze studie společnosti IFS vyplývá, že více než třetina pracovníků IT s rozhodovacími pravomocemi považuje vyšší flexibilitu za nejdůležitější vylepšení stávajících ERP systémů. V těsném závěsu pak následuje požadavek vyšší úrovně služeb zákazníkům, který by ocenilo 29 procent dotázaných.

Jako další oblasti potenciálního zlepšení identifikovalo 18 procent dotázaných kvalitnější školení a devět procent lepší použitelnost ERP systémů. Výše uvedené požadavky jsou pro respondenty důležitější než jasná viditelnost návratnosti investic (čtyři procenta), přestože se současné podnikání zaměřuje na hospodárnost.

Přibližně 15 procent pracovníků IT s rozhodovacími pravomocemi je přesvědčeno, že jejich stávající ERP systémy nejsou dostatečně flexibilní, aby dokázaly efektivně pracovat s ostatními nástroji a systémy. Pouhých pět procent dotázaných by na svých stávajících ERP systémech nic neměnilo.

Alastair Sorbie, ředitel společnosti IFS, říká: „Je zcela zřejmé, že mnoho podniků vyžaduje od svých ERP systémů větší flexibilitu a od poskytovatelů lepší úroveň služeb zákazníkům. Zajímavé však je, že těmto aspektům dávají vyšší prioritu než jasnému měření návratnosti investic (ROI). To jednoznačně ukazuje, že mnoho CIO a IT manažerů není spokojeno s podnikovými aplikacemi a poskytovateli ERP, kteří často nedokážou vyhovět měnícím se potřebám podnikání. Rovněž je patrné, že si tito lidé začínají uvědomovat potenciální výhody těch podnikových aplikací, které nabízejí vysokou flexibilitu vestavěnou přímo do architektury. IFS aplikace jsou v tomto ohledu vhodnou volbou, neboť jsou postaveny na SOA, která poskytuje dostatečnou otevřenost a možnost přizpůsobení ostatním systémům využívaným ve firmě.“

Sille Gavnholt Jygert, konzultant a programový manažer ve firmě Frost & Sullivan, souhlasí: „U ERP systémů je důraz postupně přesouván ze strany nákladů na stranu efektivity. Jsme toho názoru, že existují tři oblasti, které mohou pomoci uživatelům vytěžit z jejich ERP více: pozornost kladená na procesy, které mají být ERP systémy podporovány, modely podpory: nutnost zajišťovat podporu v oblasti dané problematiky podniku spíše než v oblasti technologií, služby zákazníkům - jistota, že uživatelé získají ze systému maximum. Nutnost orientovat  služby na podporu podnikových procesů..”.