Které TV se kupovaly nejvíce po dobu olympiády

10. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Díky olympiádě u zákazníků stoupl zájem o koupi nové televize. Největší nárůst obliby zaznamenaly plazmové televize, u nichž došlo ke zvýšení poptávky o 38 %. O 32 % se zvýšil zájem o LCD televizory a o 31 % více se prodávaly TV s LED technologií. Vyplývá to z dat srovnávače Heureka.cz.

Nejnižší nárůst zájmu zaznamenaly 3D televizory, i u nich však došlo k celkovému nárůstu o 18 %.

„Oproti květnovému MS v hokeji olympiáda poptávku po televizorech zvýšila výrazněji. Například po plazmových televizorech bylo zvýšení před MS v hokeji o pouhé 1 %, po LED televizorech se lidé sháněli o 5 % více,“ upřesnil Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nárůst zájmu o televizory také podporuje jejich průměrná cena, která se meziročně snížila. Kromě plazmových TV, u kterých cena poklesla nepatrně jen o 1 %, došlo u ostatních typů k poklesu o 14 %(LCD a 3D TV) a o 15 %(LED TV).

Nejlevnější jsou LCD televize, jejichž průměrná cena je 7 939 Kč. Nejdražší je ještě poměrně nový typ televize, 3D TV, který si pořídíte průměrně za 25 435 Kč. Nejčastěji vyhledávanými úhlopříčkami jsou 42“, 32“ a 40“.

Změny vyhledáváníPřed LOH Před MS v hokeji
Plazmové TV+38 %+1%
LCD TV+32 %+10 %
LED TV+31 %+5 %
3D TV+18 %+12 %
 
Podíl dle vyhledáváníČR – červen 2012
LED TV55 %
3D TV28 %
LCD TV13 %
Plazmové TV4 %
 
Průměrné cenyČerven 2012Červen 2011Meziroční změna
3D TV25 435 Kč28 995 Kč-14 %
Plazmové TV16 123 Kč16 284 Kč-1 %
LED TV11 984 Kč13 781 Kč-15 %
LCD TVD 7 939 Kč9 050 Kč-14 %
Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více