Které TV se kupovaly nejvíce po dobu olympiády

10. 8. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Díky olympiádě u zákazníků stoupl zájem o koupi nové televize. Největší nárůst obliby zaznamenaly plazmové televize, u nichž došlo ke zvýšení poptávky o 38 %. O 32 % se zvýšil zájem o LCD televizory a o 31 % více se prodávaly TV s LED technologií. Vyplývá to z dat srovnávače Heureka.cz.

Nejnižší nárůst zájmu zaznamenaly 3D televizory, i u nich však došlo k celkovému nárůstu o 18 %.

„Oproti květnovému MS v hokeji olympiáda poptávku po televizorech zvýšila výrazněji. Například po plazmových televizorech bylo zvýšení před MS v hokeji o pouhé 1 %, po LED televizorech se lidé sháněli o 5 % více,“ upřesnil Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nárůst zájmu o televizory také podporuje jejich průměrná cena, která se meziročně snížila. Kromě plazmových TV, u kterých cena poklesla nepatrně jen o 1 %, došlo u ostatních typů k poklesu o 14 %(LCD a 3D TV) a o 15 %(LED TV).

Nejlevnější jsou LCD televize, jejichž průměrná cena je 7 939 Kč. Nejdražší je ještě poměrně nový typ televize, 3D TV, který si pořídíte průměrně za 25 435 Kč. Nejčastěji vyhledávanými úhlopříčkami jsou 42“, 32“ a 40“.

Změny vyhledáváníPřed LOH Před MS v hokeji
Plazmové TV+38 %+1%
LCD TV+32 %+10 %
LED TV+31 %+5 %
3D TV+18 %+12 %
 
Podíl dle vyhledáváníČR – červen 2012
LED TV55 %
3D TV28 %
LCD TV13 %
Plazmové TV4 %
 
Průměrné cenyČerven 2012Červen 2011Meziroční změna
3D TV25 435 Kč28 995 Kč-14 %
Plazmové TV16 123 Kč16 284 Kč-1 %
LED TV11 984 Kč13 781 Kč-15 %
LCD TVD 7 939 Kč9 050 Kč-14 %
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více