Konica Minolta v ČR vykázala rekordní tržby i zisk a vykročila k umělé inteligenci a rozšířené realitě

31. 5. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica Minolta )
Vůbec poprvé překročil zisk po zdanění Konica Minolta v ČR stomilionovou hranici. Meziročně vzrostl o 4 % na 103 milionů korun. Rekordní byly i tržby, které se zvýšily o 5 % na 1,8 miliardy korun. Dařilo se i prodeji prostřednictvím partnerů. Budoucnost společnost vidí v rozvoji služeb a technologií souvisejících s automatizací činností ve firmách, a vyvíjí proto například aplikace umělé inteligence či rozšířené reality.

„Loňský rok potvrdil správnost našeho rozhodnutí více se zaměřit na dokumentové služby. Ty pomáhají zákazníkům k úspoře času i finančních nákladů, ale také k větší bezpečnosti informací a dat. Za jednu ze zásadních událostí minulého roku považuji rovněž vstup Konica Minolta v ČR do segmentu průmyslového tisku,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Pokračovali jsme také v rozšiřování nabídky IT služeb, v jejichž rozvoji vidíme obrovské možnosti pro náš další růst.“

V oblasti IT služeb se české zastoupení stalo nejúspěšnější ze všech zemí Konica Minolta regionu střední a východní Evropy. Tržby tohoto segmentu za loňský rok v ČR dosáhly 198 milionů korun, což představuje 10% nárůst v porovnání s rokem 2015. Částkou 80 milionů korun, a tedy meziročním růstem o 60 %, se na tomto výsledku nejvíce podílel prodej produktů spojených se správou firemních procesů a s oběhem digitalizovaných dokumentů. „Počet zákazníků, který o tyto služby projevil zájem, se v loňském roce téměř zdvojnásobil. V současnosti pomáháme s dokumenty téměř 200 firmám či subjektům veřejné správy,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

Oblasti IT služeb se dnes v Konica Minolta věnuje již více než polovina z celkového počtu 600 zaměstnanců v ČR. Cílem společnosti je rozšíření nabídky služeb outsourcingu IT zákazníkům a rychlejší zavádění nových produktů. Konica Minolta rovněž počítá s rozšířením obchodní sítě pro podporu prodeje nástrojů k řízení podnikových procesů na platformě K2 blackpearl. „Růst poptávky po inovativních produktech z oblasti IT služeb očekáváme nejen v souvislosti s přechodem klientů na bezpapírové kanceláře, ale i díky vlivu legislativních změn. Zaměřit se chceme zejména na možnosti efektivní kombinace cloudových nástrojů s IT zákazníka, zjednodušení správy informačních technologií a zachování maximální kontroly nad umístěním firemních dat. Tyto funkce zákazníkům nabídne platforma Workplace Hub, kterou na český trh uvedeme koncem roku 2017,“ informoval P. Čurda.

V oblasti tiskových řešení obhájila Konica Minolta v ČR pozici lídra mezi dodavateli barevných i černobílých zařízení formátu A3. V posledních dvanácti měsících společnost zvítězila v 98 případech z 227 podaných nabídek. Největší podíl drží také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu. „Mezi zákazníky obecně roste zájem o automatizaci procesů s cílem zrychlit a zefektivnit práci. Stejný trend pozorujeme i v oblasti produkčního tisku. Od loňska proto například nabízíme řešení využívající inkjetových tiskových hlav Konica Minolta, které umožňují potisk téměř jakéhokoli produktu přímo během výrobního procesu,“ doplnil P. Štěpán.

Na výsledném obratu společnosti se téměř ze čtvrtiny podílel nepřímý prodej přes síť partnerů.„Díky spolupráci s více než stovkou certifikovaných partnerů jsme dosáhli v nepřímém prodeji nejlepších výsledků v historii. Také jejich prostřednictvím zaznamenáváme rostoucí zájem trhu o IT služby. V příštím roce se proto více zaměříme na posilování kompetencí partnerských obchodníků v nabídce našich softwarových služeb,“ uvedl Tomáš Holubec, ředitel nepřímého prodeje Konica Minolta Business Solutions Czech.

Tržní podíly Konica Minolta v ČR za rok 2016

Tržní podíly Konica Minolta v ČR dosáhly v případě černobílých produkčních strojů 70,8 % a v segmentu barevných digitálních produkčních strojů pak vzrostly na 65,4 %. Na výrazně rostoucím trhu barevných kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A3 činil podíl společnosti 38,1 %. U černobílých multifunkčních tiskáren formátu A3 pak dosáhla Konica Minolta tržního podílu 32,9 %. V segmentech kancelářských multifunkčních tiskáren formátu A4 drží Konica Minolta podíly 18,1 % u barevného a 16,8 % u černobílého tisku.

Rozvoj služeb směřuje k umělé inteligenci

Konica Minolta vidí svou budoucnost v rozvoji inovativních služeb a technologií souvisejících s automatizací činností ve firmách. Vyvíjí proto například aplikace umělé inteligence (AI), které pomohou se správu a využitím tzv. nestrukturovaných dat. Ta představují až 85 % firemních informací a dosud je nelze efektivně zpracovávat žádnými tradičními informačními systémy či jinými nástroji. Společnost se rovněž zaměřuje na rozvoj 3D tisku, rozšířené reality nebo chytrých brýlí. Na vývoji všech inovativních produktů se podílejí i čeští experti v brněnských technologických centrech Konica Minolta.

V divizi IT služeb nabízí nyní Konica Minolta zákazníkům CRM a ERP systémy, softwarové nástroje k digitalizaci a vytěžování dat nebo systémy pro správu firemních procesů a řízení dokumentů. „Všechny tyto produkty ale dokážou zpracovávat pouze informace z přesně strukturovaných firemních dokumentů a informačních systémů, například údaj adresy z faktury. My však chceme zákazníkům pomoci také s informacemi, které jsou obsaženy v e-mailových zprávách, v dokumentech, s obrazovými daty, multimediálním obsahem nebo s údaji v jiných systémech jako například firemní chatovací nástroje,“ řekl Matěj Dusík, R&D Strategy and Technology Manager Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Tato tzv. nestrukturovaná data představují až 85 % všech firemních informací.  Jejich zpracování tedy povede k výrazné automatizaci administrativních činností, zlepšení péče o zákazníka a snižování provozních nákladů.“

Aplikace AI pomohou zákazníkům v kancelářském prostředí například s rychlým vyhledáváním či sdílením informací nebo s kategorizováním obsahu. „Tyto funkce budou k dispozici v novém systému s názvem Cognitive Hub. Ten bude rozumět nestrukturovaným datům, které dnes musejí pracovníci běžně zpracovávat a interpretovat ručně. V konečném důsledku tak budou uživatelé schopni například efektivně plánovat schůzky, vyhledávat a rozpoznávat relevantní informace, řídit týmové projekty nebo určovat priority svých činností,“ vysvětlil M. Dusík.

Na vývoji inovativních systémů spolupracuje Konica Minolta se společnostmi, jako jsou Microsoft či Hewlett Packard Enterprise. Jen v Evropě má také více než 300 partnerů z řad SMB firem a start-upů. „Zájem o aplikace umělé inteligence v České republice je srovnatelný s globálním trhem. Oslovit chceme především úspěšné střední podniky, které již dnes počítají ve svých strategických výhledech s využitím AI a s jejím zařazením do svých procesů. Vycházet přitom budeme z našich bohatých zkušeností se zaváděním podnikových systému či nástrojů pro řízení firemních procesů,“ informoval M. Dusík.

Základem pro implementaci služeb AI je digitální platforma Konica Minolta s názvem Workplace Hub (WPH), která byla představena letos v březnu. „Majoritní podíl na vývoji softwaru WPH ve skupině Konica Minolta mělo brněnské vývojové centrum. Náš další cíl je postupné přizpůsobení platformy jednotlivým oborům. Jako první se v tomto ohledu chceme zaměřit na využití WPH ve zdravotnictví a výrobních podnicích,“ upřesnil M. Dusík.

Kromě oblasti AI pracuje nyní Konica Minolta na jedenácti dalších projektech. „V různých fázích vývoje a realizace je například technologie 3D tisku pro školy, senzorické snímání starších výrobních strojů pro prediktivní údržbu nebo technologie chytrých brýlí určená pro obor průmyslové výroby a údržby,“ uvedl M. Dusík. Mezi již uskutečněné zakázky nových technologií vzešlých z brněnských center patří například implementace ideové platformy pro sdílení informací při řízení inovačních projektů nebo dodání aplikací pro tvorbu a vizualizaci rozšířené reality jako součást řešení produkčního tisku Konica Minolta.

Podobné články

Výrobce optických síťových modulů MicroOptics se slučuje se značkou Lanview

24. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: EET Group)
Skupina EET Group oznámila sloučení dvou předních poskytovatelů kompletních řešení strukturovaných sítí pro firemní zákazníky, společností MicroOptics a Lanview. Pod hlavičkou skupiny EET Group tak vzniká komplexní poskytovatel optických transceiverů, řešení pro bezdrátovou komunikaci, přenosové sítě, sítě datových center a cloud computing. Čtěte více

SWS získala ocenění od společnosti Canon

24. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SWS)
SWS převzala již po 6. v řadě od společnosti Canon ocenění Nejlepší distributor za rok 2023 v kategorii „Photo-Video performance“, a to jak za Českou, tak i za Slovenskou republiku. Čtěte více

Intel Vision 2024: Gaudi 3 a další novinky ze světa umělé inteligence

12. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Intel)
Na konferenci Vision 2024 společnost Intel svým partnerům a zákazníkům představila nejdůležitější produktové novinky a technologické pokroky ze světa umělé inteligence pro firmy. Mezi největší inovace patří AI akcelerátor Gaudi 3, podniková AI řešení s novými funkcemi a možnostmi nebo škálovatelné end-to-end systémy založené na otevřeném ekosystému pro různé typy podniků. Čtěte více

Google Find My Device umožní lokalizovat ztracenou elektroniku

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci Find My Device, kterou poprvé ohlásila již na své loňské vývojářské konferenci. Technologie využívá sdílenou síť tvořenou miliardami zařízení se systémem Android a funkčně odpovídá možnostem podobných služeb společností Apple a Tile. Aktuálně je služba dostupná v USA a Kanadě, zbytek světa by měl brzy následovat. Čtěte více