Komplexní správa rizik a reseller
- 3. 10. 2011
- 2 min
Jedna světová IT firma nedávno prezentovala svoje (komplexní) řešení pro (komplexní) správu rizik. Všechno pěkně rozškatulkováno, problémy i medicína, jak na ně.
První, co mě napadlo, byl potenciální počet zákazníků v České republice a na Slovensku, a jestli se tento balík řešení vůbec hodí i pro SMB. Přednášející připustil, že celé řešení si může dovolit jen opravdu velká firma, kterých zde příliš mnoho není. Ale že prý si jednotlivé části už někdo koupil i ze segmentu SMB, jakási softwarová firma. (Námitka – softwarová firma není typickým zástupcem ze SMB k přesvědčování ohledně investic do IT.)
Druhou otázkou bylo, jak vůbec přesvědčit k nasazení alespoň částečného řešení. V podstatě konkurenční firma uvedla výsledky svého jiného průzkumu, že tři čtvrtiny lidí se počítačové kriminality a napadení svého počítače bojí, ale že až 50 procent lidí (podle regionu) žádnou ochranu nepoužívá. Nejrizikovější skupinou jsou přitom muži ve věku 18 až 31 let. S tím souvisejí i tvrzení resellerů na kulatých stolech Reseller Magazinu – podle nich je totiž mnohým uživatelům, včetně firemních a těm ze státních organizací, nějaká bezpečnost doslova šuma fuk.
Ona první firma prý má pro demonstraci bezpečnosti dokonce jakousi místnost, kde jsou znázorněny tematické okruhy ohledně bezpečnosti a rizik a ke každému z nich je přiřazen odborník. Na konci předváděčky si pak mají návštěvníci sednout, na papír si napsat svůj rozpočet a škrtat jednotlivá řešení podle (ne)důležitosti, aby se do rozpočtu vešli.
Nic nového pod sluncem, popsanou metodu k hodnocení problému už používal můj dědeček. Jak ale ve firmě ze SMB najít člověka, který si může onen rozpočet přiřadit, aby si pak z něj mohl škrtat, a navíc mu není jedno, o kolik může ztrátou či únikem dat přijít? To už přednášející neporadil. Říká se mu „člověk s rozhodovací pravomocí“. Jeho vytipování a nalezení v SMB je prostě na vás, resellerech. Na SMB totiž korporace nikdy nedosáhnou (stejně jako na SMB nikdy se službami nedosáhnou e-taily), tolik lidských zdrojů pro každodenní komunikaci se zákazníky prostě nemají, tito zákazníci jsou vaši.