Novinky
K2 cloud nabídne samoobslužný katalog služeb
Speciální samoobslužný katalog produktů, ze kterých si sám zákazník nadefinuje potřebné cloudové řešení, připravuje v rámci svého produktového portfolia společnost K2 atmitec.
Petra Piscová
Zdroj: K2 atmitec
- 26. 1. 2012
- 2 min
Samotné řešení se opírá o nejmodernější komponenty virtualizace nejvýznamnějších IT výrobců, a to jak z odvětví hardware, tak software. Podstatnou součástí služby bude i propracované workflow a komponenta podrobného účtování spotřebovaných finančních prostředků, kdy workflow spravuje veškeré schvalovací a provozní procesy a komponenta podrobného účtování funguje jako dohledový a managovací nástroj, nikoli však nad technologií samotnou, ale nad spotřebovanými financemi vygenerovaného prostředí, a to i na úrovni jednotlivých komponent celého prostředí. Zákazník tak bude mít nepřetržitý přehled o procentuálním využití kapacity stroje, nákladovosti, předpokládaném vývoji spotřeby v čase atd.
„Praktickým příkladem využití může být duplikace prostředí hostovaného zákazníka, které nám následně slouží pro testování nových funkcionalit, a to bez nutnosti zásahu do výkonu jeho reálného prostředí, avšak s naprosto identickou konfigurací a nastavením, nebo jen test zákaznického prostředí na diametrálně výkonově odlišném HW, například na SSD discích,“ dodal Rychtář.
Již samozřejmostí jsou doplňkové služby Datového centra K2, jako je například nepřetržitý dohled 24/7/365. Servis se opírá o dvě integrované součásti. Konkrétně o TOC – Technology Operation Center, ve kterém tým profesionálů řeší všechny dotazy a problémy zákazníků –, a POC – Pronix Operation Center, které je automatickým dohledovým systémem nad „zdravotním stavem“ technologií umístněných v datovém centru. TOC a POC jsou navíc podpořena funkcemi systému NOC – Network Operation Center, jehož úkolem je dohled nad síťovou infrastrukturou.
Plánovaný provoz nového katalogu cloudových služeb bude zahájen na začátku května letošního roku.