K2 cloud nabídne samoobslužný katalog služeb

26. 1. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: K2 atmitec)
Speciální samoobslužný katalog produktů, ze kterých si sám zákazník nadefinuje potřebné cloudové řešení, připravuje v rámci svého produktového portfolia společnost K2 atmitec.
„Smyslem služby je poskytnout zákazníkům možnost vytvořit si vlastní jednotlivé dedikované fyzické, dedikované virtuální servery nebo tzv. vAPP, tedy v podstatě sestavu virtuálních serverů, a tím získat požadované prostředí a výkon v řádech několika minut. Tuto hi-tech vychytávku ocení zejména firmy, které potřebují dynamiku ve výkonu nebo firmy požadující stabilní výkon bez nutnosti řešit vysokou dostupnost prostředí na svých prostředcích, licenční podmínky, lidské zdroje a další. Zákazník si navíc bude moci sám určit, jakou životnost bude mít jím vygenerovaný server či prostředí, a za pomoci virtuální kalkulačky stanovit ideální rozsah, výkon nebo cenu za výkon,“ řekl Petr Rychtář, vedoucí technického HW teamu společnosti K2 atmitec.
 
Samotné řešení se opírá o nejmodernější komponenty virtualizace nejvýznamnějších IT výrobců, a to jak z odvětví hardware, tak software. Podstatnou součástí služby bude i propracované workflow a komponenta podrobného účtování spotřebovaných finančních prostředků, kdy workflow spravuje veškeré schvalovací a provozní procesy a komponenta podrobného účtování funguje jako dohledový a managovací nástroj, nikoli však nad technologií samotnou, ale nad spotřebovanými financemi vygenerovaného prostředí, a to i na úrovni jednotlivých komponent celého prostředí. Zákazník tak bude mít nepřetržitý přehled o procentuálním využití kapacity stroje, nákladovosti, předpokládaném vývoji spotřeby v čase atd.
 
„Praktickým příkladem využití může být duplikace prostředí hostovaného zákazníka, které nám následně slouží pro testování nových funkcionalit, a to bez nutnosti zásahu do výkonu jeho reálného prostředí, avšak s naprosto identickou konfigurací a nastavením, nebo jen test zákaznického prostředí na diametrálně výkonově odlišném HW, například na SSD discích,“ dodal Rychtář.
 
Již samozřejmostí jsou doplňkové služby Datového centra K2, jako je například nepřetržitý dohled 24/7/365. Servis se opírá o dvě integrované součásti. Konkrétně o TOC – Technology Operation Center, ve kterém tým profesionálů řeší všechny dotazy a problémy zákazníků –, a POC – Pronix Operation Center, které je automatickým dohledovým systémem nad „zdravotním stavem“ technologií umístněných v datovém centru. TOC a POC jsou navíc podpořena funkcemi systému NOC – Network Operation Center, jehož úkolem je dohled nad síťovou infrastrukturou.
 
Plánovaný provoz nového katalogu cloudových služeb bude zahájen na začátku května letošního roku.