Je vás vidět na internetu?
Víte, jak rychle na vaši firmu narazí na internetu člověk, který uvažuje o koupi vašich produktů či služeb? Nepříjemným překvapením pro mnoho firem je odpověď, že vlastně nejsou vůbec vidět.
- 30. 5. 2014
- 1 min
Ano, můžete mít internetové stránky. A to dokonce krásné a propracované. Pokud ale lidé nehledají přímo vaši firmu jmenovitě, nemusí na vaši prezentaci vůbec narazit.
Většina lidí totiž půjde na některých z vyhledavačů (Seznam, Google či jiný) a sem zadají nějaký výraz, který podle jejich názoru vystihuje to, co děláte (tzv. klíčová slova).
Budu-li hledat např. dodavatele plastových oken, zadám „plastová okna“. Budu-li hledat účetní software, napíšu „účetní software“. A budu-li hledat nápady na zvýšení prodeje, uvedu třeba „jak zvýšit prodej“.
Pod jakými slovy/výrazy hledají zákazníci vaše výrobky a služby? A co se stane, když je napíšete do vyhledavače? Je vidět i vaše firma?
Příprava internetových stránek tak, aby se po zadání klíčových slov na vyhledavačích objevily ty vaše hned na prvních místech je celá věda (search engine optimization, SEO), podstatou ale je, že vaše stránky:
- Musí obsahovat pro návštěvníka informace související s hledaným výrazem.
- Lidé si je prohlížejí častěji, než stránky vaší konkurence.
- Vaše stránky mají natolik zajímavý obsah, že na ně odkazují i další stránky na internetu.
Jaké informace můžete na vaše stránky v následujícím týdnu na vaše stránky umístit, aby byly pro návštěvníky natolik zajímavé, že si je budou chtít přečíst a dokonce k vám pošlou další?
Autor: Pavel Řehulka