Jaké zákazníky přitahujete?
Diskusi o nejlepších a nejhorších zákaznících máme za sebou. Nyní ale musí zákonitě zaznít i ta třetí otázka: Jaký typ zákazníků vaše firma přitahuje?
- 26. 9. 2014
- 1 min
Přestože se to na první pohled nezdá, vaše reklama, služby, servis, ceny, dostupnost, umístění a mnoho dalších detailů vytváří o vaší firmě obrázek. A tato image signalizuje potenciálním zákazníkům, zda jste pro ně vhodným partnerem.
Mnoho firem má pocit, že by měly nabízet své produkty a služby všem. V tomto případě je ale žádám, aby si představili, že jsou na chvíli majitelem sushi-baru s japonskou kuchyní. A když se jich zeptám, zda budou úspěšnější, když se zaměří na pivaře či na gurmány, všichni si vyberou správně.
Na příkladu restaurace to chápeme všichni, u vlastní firmy se to ale zdráháme přiznat: Našimi klienty nikdy nebudou všichni. Každá firma obsluhuje pouze část trhu. A o tom, kteří zákazníci u nás budou nakupovat, nerozhodují oni, ale my.
Jaké hosty tedy dnes přitahujete? A jaké kroky v následujících sedmi dnech podniknete, abyste získali více těch, o které máte zájem a méně těch, které rádi přenecháte své konkurenci?
Autor: Pavel Řehulka