Novinky

Jak vybrat vhodný CRM systém?

Říká se, že čas jsou peníze. Co kdybyste mohli snadno ušetřit oboje? A nebavíme se o korunách a minutách, ale o mnohem vyšších řádech. Řeč je totiž o CRM systémech, které mohou výrazně zefektivnit práci a procesy ve vaší firmě a zároveň při správném využití i přitáhnout více zákazníků. Jak ale vybrat ten pravý systém a na co si dát pozor?

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Lukáš Beňa
  • 23. 3. 2015
  • 1 min
Jak vybrat vhodný CRM systém?

CRM systémů je na trhu celá řada v různých provedeních, z nichž každý má své specifické výhody. Při rozhodování je tak klíčové zvolit ten pravý systém právě pro vás. I ne úplně padnoucí systém by byl nejspíš přínosem, ale při využití všech možností se budete proklínat, že jste si CRM nepořídili už dávno.

V první řadě si zvolte typ systému – chcete mít vlastní CRM, které poběží čistě na vašich počítačích? Takové řešení má vyšší pořizovací i provozní náklady, ale na druhou stranu si ho můžete nechat naprogramovat na míru jako oblek u krejčího a budete mít jistotu, že data budou v bezpečí. Oproti tomu CRM ve formě cloudové služby je čím dál populárnější díky své snadné dostupnosti a nižší ceně. Když jsou data v cloudu, dostanete se k nim odkudkoliv. Už se vám tak nikdy nestane, že na schůzce slíbíte nějaké informace dohledat a pak na to zapomenete. S CRM jednoduše vytáhnete tablet nebo smartphone a během pár vteřin najdete, co hledáte – doma, v kanceláři, v cizině, prostě kdekoliv.

Dále zvolte, co přesně potřebujete. Nemá smysl implementovat části, které nebudete využívat. Proto důkladně naplánujte, jestli chcete komplexní systém se vším všudy, nebo jej budete využívat čistě k marketingu, zákaznickému servisu, či dalším procesům.

Výběru věnujte čas. Minuta zbytečně ušetřená při hledání vás může připravit o úspory v řádu dnů, pokud nezvolíte tu nejlepší variantu. Podívejte se na reference, googlujte, poptávejte, komunikujte. Až když si budete skutečně jistí, jděte do toho.

Autor: Lukáš Beňa, nezávislý marketingový konzultant