Jak úspěšná je vaše internetová prezentace?
Mnoho firem utrácí desítky tisíc korun za svou internetovou propagaci. Vůbec přitom ale nesledují, zda jim vlastně vydělává nějaké peníze.
- 27. 6. 2014
- 1 min
Když se totiž zeptám, kolik mají každý měsíc návštěvníků, jak a odkud na jejich stránky přicházejí, a jaký je jejich konverzní poměr, koukají na mě, jako bych mluvil cizím jazykem.
Internetové stránky nejsou nic jiného než další prodejce, jehož úkolem je přivést zákazníky a prodat jim vaše produkty. Žádného prodejce nebudete platit, pokud vám nevydělá více, než kolik stojí jeho výplata a náklady na auto a telefon. A stejným finančním měřítkem musíme proto hodnotit i své internetové stránky.
Jak s oblibou říkám, internetové stránky nejsou nic jiného, než obchod, který jsme si na internetu postavili. A protože jsme jej postavili v hlubokém lese, musíme jej neustále propagovat. Musíme přesně vědět, co chceme, aby návštěvníci po příchodu udělali (a grafikou a textem je k tomu navádět). A nakonec také musíme vyhodnocovat, zda se nám všechna tato práce vyplácí.
Jak v následujících sedmi dnech zkontrolujete úspěšnost svých stránek?
Autor: Pavel Řehulka