Jak si IT firmy polepšily v nejnovějším žebříčku nejhodnotnějších značek světa?

23. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kantar BrandZ)
Nejhodnotnější značky světa zaznamenaly rekordní růst – jejich kumulovaná hodnota dosáhla 7,1 bilionu USD, tedy částky srovnatelné se součtem ročního HDP Francie a Německa. Nárůst, který čtyřikrát překračuje průměrný meziroční nárůst v posledních 15 letech tohoto hodnocení, byl podpořen především důvěrou, kterou vyvolává dostupnost vakcín, vládní balíčky na podporu ekonomik a zlepšující se výhledy na HDP.

Americké značky představují 56 z celkových Top 100 značek žebříčku, s vedoucími firmami Amazon a Apple, z nichž každá v současnosti dosahuje hodnoty přes půl bilionu USD.

Hlavními trendy letošního žebříčku Kantar BrandZ Nejhodnotnější značky světa jsou:

  • Značka Amazon, jejíž hodnota meziročně vzrostla o 64 % na 684 miliard USD (což odpovídá například hodnotě ročního HDP Polska), si udržela svou pozici nejhodnotnější světové značky. Hodnota Amazonu, který se v žebříčku BrandZ objevil poprvé v roce 2006, letos vzrostla o necelých 268 miliard USD. Amazon se tak stal první značkou dosahující hodnoty půl bilionu USD, spolu se značkou Apple, jejíž hodnota dosáhla 612 miliard USD.
  • Nejrychleji rostoucí značkou, s meziročním růstem hodnoty o 275 % na 42,6 miliardy USD, se stala Tesla, která je tak zároveň nejhodnotnější automobilovou značkou.
  • Pět značek dokázalo svou hodnotu více než zdvojnásobit. Šlo o čtyři čínské značky Pinduoduo, Meituan, Moutai a TikTok a již zmíněnou americkou Teslu.
  • Celkový růst byl poháněn 69 značkami, jejichž hodnota meziročně vzrostla alespoň o 5 % spolu s 13 nováčky v hodnocení, jako jsou například Zoom, Nvidia, AMD či Spotify.
  • Technologické značky vévodí žebříčku hodnocení Kantar BrandZ. Celkem 7 z 10 vedoucích značek na žebříčku pochází z technologického sektoru. Technologie zároveň umožnily významný růst i netechnologickým značkám. Příkladem může být značka Gucci, která během pandemie využila sílu sociální sítě TikTok či řetězec restaurací Domino’s, který využíval online a doručovací služby. Top 10 značek žebříčku nyní představuje kumulovanou hodnotu 3,3 bilionu USD, pro porovnání v roce 2011 šlo o hodnotu 800 miliard USD.
  • Americké značky v roce 2021 rostly rychleji. Jejich hodnoty v průměru meziročně rostly o 46 %, což znamená že nyní tvoří 74 % celkové hodnoty Top 100 značek. A to navzdory tomu, že HPD USA tvoří pouze 24 % celkového globálního HDP.  
  • Čína upevnila svůj náskok před Evropou. Čínské značky, které v roce 2011 tvořily 11 % celkové hodnoty Top 100 značek žebříčku, nyní tvoří 14 %. Naproti tomu evropské značky v současnosti tvoří pouhých 8 % celkové hodnoty, oproti 20 % v roce 2011.
PořadíZnačkaHodnota (miliardy USD)Meziroční změna (%)
1​Amazon683,852 ​64 %​
2​Apple611,997 ​74 %​
3​Google457,998 ​42 %​
4​Microsoft410,271 ​26 %​
5​Tencent240,931 ​60 %​
6​Facebook226,744 ​54 %​
7​Alibaba196,912 ​29 %​
8​Visa 191,285 ​2 %​
9​McDonald's154,921 ​20 %​
10​MasterCard112,876 ​4 %​
Obrazová galerie:

Podobné články

Společnost Sophos ocenila partnery v regionu východní Evropy

12. 7. 2021. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Sophos)
Společnost Sophos vyhlásila své nejvýkonnější obchodní partnery v regionu východní Evropy. Hlavními kritérii hodnocení byly obchodní nasazení a ekonomické i projektové úspěchy v uplynulém finančním roce. Nejvyšší ocenění Sophosu v regionu zamířily i do Čech a na Slovensko. Čtěte více

Český projekt v pivovarnické firmě Asahi získal ocenění SAP Quality Awards

2. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP)
Evropská pobočka mezinárodní pivovarnické společnosti Asahi CE & Europe Services se sídlem v Česku se zařadila mezi šest vítězů letošního ročníku soutěže SAP Quality Awards v regionu střední a východní Evropy. Za pomoci implementačního partnera Success Solutions uspěla díky transformačnímu projektu postavenému na řešení SAP SuccessFactors. Čtěte více

ATC získalo ocenění od Huawei

28. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers získala ocenění Huawei Consumer BG Marketing and Sales Service Dept za rok 2020. Ocenění platí pro Českou republiku. Čtěte více

SWS vyhlášena nejstabilnější firmou v České republice za rok 2020

22. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SWS)
Společnost SWS opětovně získala hodnocení „AAA Excelentní“ za rok 2020. Současně byla SWS vyhlášena nejstabilnější firmou v České Republice za rok 2020 a byla oceněna nejvýznamnějším certifikátem Bisnode „Czech Stability Award“ uděleným ve spolupráci s Dun&Bradstreet pod záštitou CZECH TOP 100. Čtěte více